21 november 2006

Vad jag gjorde härnäst

Vad jag gjorde härnäst
postad av Neil 04:56

Som jag har sagt här tidigare, problemet med att blogga är att när saker blir intressanta, får man inte tid att skriva om det. Så det räcker med att säga att jag åkte till Little Rock och vidare till Conway där jag svarade på frågor från studenter, läste en dikt, höll ett föredrag och läste en berättelse och svarade på frågor och signerade fram till midnatt och hamnade sedan med
Writing Professor Terry Wright och hans fru Cindy på en Denny’s i Arkansas ett på natten där vi åt frukost under ett åskväder som var så våldsamt att ledningarna gav ifrån sig knastrande ljud när blixten slog ner (ägaren hade ett fantastiskt minne och den minst övertygande peruk jag någonsin har sett), och därifrån åkte jag till San Jose, där jag intervjuades av språkprofessor Mitch Berman, åt sushi, läste sedan en novell och ett kapitel ur The Graveyard Book, svarade på en handfull frågor och signerade än en gång till midnatt. Sen gick jag upp för tidigt, flög till Minneapolis, åkte direkt in till DreamHaven Books där jag signerade massor av saker åt dem (däribland, fick jag veta, en kvarts ton Absolute Sandmans), tillbaka till flygplatsen för att checka in, iväg på en hastig middag med Mary och Maddy nu-med-ny-lila-tandställning (och hon kan bara äta soppa), och störtade tillbaka till flygplatsen, på ett plan och iväg mot Storbritannien.

Där är jag nu, i ett par dagar. Jag kommer antagligen över min jetlag när det är dags att flyga hem.