15 november 2006

bitar, konstigheter och, ni vet, saker

bitar, konstigheter och, ni vet, saker
postad av Neil 12:14

Här är det mycket skrivande. Jag hittade min mobiltelefon, (den kraschade omedelbart, fast jag laddade ur den och laddade upp den igen och nu verkar den fungera igen). Jag har också läst ut Charles Addams-biografin, och jag kan rapportera att hans andra fru förblir ond ända till slutet -- hon verkar ha förfalskat ett dokument som gav henne 75% av Addams Family så snart Mr Addams var död. Men själva boken var en besvikelse -- jag fick ingen riktig insikt om Addams som en person eller som konstnär.

Här är
en artikel från British Medical Journal och jag gillar idén...

En udda artikel i
New York Times om copyright och konst...

Jack Williamson gick bort, vid 98 års ålder. Jag tror att den första SF-romanen jag någonsin läste var hans bok Seetee Shock, fast det var inte förrän jag läste hans roman Darker than You Think, som tonåring, som jag visste att jag var ett fan.

Min berättelse "How to Talk to Girls At Parties" har
valts ut avJonathan Strahan till hans antologi Year's Best SF

Neil, kan jag få låna dina läsare i ett par veckor? Just nu turnerar jag i USA i en Mini-cab och besöker de minsta städerna i var och en av de angränsande 48 staterna. Jag undrar om du kan lägga upp min webbadress (
www.usain80days.com) på din sajt så att jag tillfälligt kan utnyttja den smakfulla och utbildade skock som verkar samlas kring NeilGaiman.com?
Stort tack på förhand. Terence.


Jag gillade verkligen korten, så visst.

...

Den viktigaste nyheten den här veckan är att Alan Moore (nu
laglig i Kanada) ska vara gäst på Simpsons.
(
http://www.northantsnews.co.uk/ViewArticle2.aspx?SectionID=317&ArticleID=1865011)

Hej mr Gaiman. Jag hörde att projektet du jobbar på med Penn Jillette är en filmbearbetning av boken ”The Road to Endor” av EH Jones. Är det sant? Och är det troligt att boken kommer att tryckas igen tack vare detta? Under alla omständigheter ser jag fram emot den. KJ Forrest.

Sant och jag hoppas det…

Hej min evige idol, uh jag menar, Neil. Jag läste ditt inlägg om testamenten och tänkte att du kanske ville lägga till den här länken. Länken är från LAWCHEK® & Lawsonline™ och listar vilka delstater som godkänner och inte godkänner egenhändigt skrivna testamenten. Jag är glad att min gör det, för just nu har jag inte råd med en riktig advokat.

Var det verkligen ingen som lade märke till detta under alla år, eller föll rättelsen mellan stolarna?

En hängiven läsare,

Kevin Yank

Jag har läst det ett dussin gånger och kommer inte på vad skrivfelet är. Låt mig veta om ni kan lösa det.