15 november 2006

Mestadels pumpasaker

Fredag 10 november, 2006

Mestadels pumpasaker

postad av Neil 21:51

Det här var pumpan jag skar ut dagen före Halloween, när den var färdig…





Tiden gick. Som är brukligt bland pumpor, ruttnade de sakta och började se riktigt intressanta och äckliga ut. Det här togs för runt fyra dagar sedan:




Jag hade tänkt att ta fler kort av dem idag, men snön störde allt, och det gjorde även det faktum att folk som inte visste att jag menade det när jag sa att behöll dem för att ta kort på dem när de ruttnade kastade bort dem. Jag gick ut och letade upp dem, och tog ett kort ändå.




Födelsedagsporträtt av en författare som försöker -- och misslyckas -- att ta ett kort på honom själv och några äckliga pumpor utan att ramla ner i snön.




Och -- sablans författande -- detta var otvivelaktigt det viktigaste jag var inblandad i idag.