14 november 2006

Gårdagens kostym

Gårdagens kostym
postad av Neil 11:01

"Jag vet vad jag ska vara,” sa Maddy plötsligt, efter att ha förkastat mina förslag om att jag kunde göra henne till något monstruöst. ”Jag kan vara du.”Så hon gick och hämtade mina kläder, tog på sig dem, och avslutade med en skinnjacka och mörka glasögon.

Jag tog några kort på henne, där hon gör en imitation av mig när jag blir fotograferad.
(Det här är ett.)

">

Sen körde jag henne hem till hennes kompis.

När hon kom hem frågade jag hur det hade gått. ”Tja,” sa hon, ”bara en person frågade vem jag skulle föreställa. Jag sa att jag var min pappa, men de såg bara uttryckslösa ut, så jag sa att jag var en hemlig agent, på grund av de mörka glasögonen. Och de gillade det.”

Sen skapade jag en tradition med att vi läste vagt kusliga dikter för varandra innan hon gick till sängs, Kiplings
Smuggler's Song och Monros "Overheard on a Salt Marsh", "Hubble Bubble-talet” från Macbeth och några till. Man kan skapa traditioner om man gör det med övertygelse och kommer ihåg att göra det nästa år också.