14 november 2006

Nyheter från Jorden-X

Söndag 29 oktober, 2006

Nyheter från Jorden-X

postad av Neil 08:26

Jag har aldrig tidigare blivit citerad i The Sun, så vitt jag vet.

Det har jag fortfarande inte blivit. Egentligen inte.

När The Independent
skrev om M25 London Orbital Motorway förra veckan citerade de från Good Omens korrekt, som följer här...

Jag föredrar svaret som satirikerna Terry Pratchett och Neil Gaiman gav.
”Många fenomen - krig, pester, plötsliga revisioner - har framhållits som bevis på Satans dolda hand i människans angelägenheter, men varje gång demonologistuderande samlas enas man vanligtvis om att M25 London orbital motorway är bland de främsta bevisföremålen.”

The Sun
har nu gjort sin egen artikel om M25, där vi får veta att deras reporter läser Independent och att…

Satririkerna Terry Pratchett och Neil Gaiman anser detta om vägen:
“Många fenomen - krig, pester, plötsliga revisioner - har framhållits som bevis på Satan, men M25 London orbital motorway är vanligtvis bland de främsta bevisföremålen.”

Som på något vis lyckas ta en mening som var logisk och var (vill jag gärna tro) lustig, och göra om den till något som knappt är endera. Fast den är lite kortare, och jag är säker på att det är värt något i The Suns värld.