14 november 2006

Nyheter från Jord två

Lördag 28 oktober, 2006

Nyheter från Jord två

postad av Neil 22:28

Idag hade jag ett oväntat med extremt välkommet hus fullt med folk, gamla vänner som var i stan för Mike Fords minnesstund igår, och jag matade dem och gav dem vatten, och visade dem konst, och tog med några ut i skogen i höstsolen, och de pratade och åt och diskuterade litteratur och det var ett bra sätt att minnas Mike.

Det är
en artikel i St Paul Pioneer Press om gårdagens minnesstund -- och den gör det som nyhetsartiklar gör när man faktiskt vet något om det som skrivs, på så vis att allt stämmer, förutom ett par missar, men på nåt sätt lyckas den handla om något från ett annat universum, som liknar den värld man känner till, fast det är annorlunda.

Making Light finns det ett brev till reportern, som liknar det som jag skulle ha skrivit om jag skrev till reportrar, och ett genomtänkt svar från reportern i fråga.

Och sen var det slut, och de flesta åkte. Jag kollade mina e-mail, och fick veta att min faster hade dött idag. Det var inte oväntat, men det gör ont ändå.

Det är för mycket folk som dör just nu. Om du tänkte dö den här veckan, gör inte det. Gör det inte, bara.