02 november 2006

Ett trepiporsproblem

Tisdag 24 oktober, 2006

Ett trepiporsproblem
postad av Neil 19:21

Det konstiga är inte att tappa bort ett inlägg. Det konstiga är att tappa bort ett inlägg. Jag menar, jag har ingen aning om var det är. Det ligger inte ens bland utkasten. Jag minns klart och tydligt att jag skrev det och lade upp det. (Skakar på huvudet på ett extremt förbryllat sätt.)

Jag har till och med en bit av den i anteckningar, som jag nu ska klippa och ut och klistra in…

........

Gårdagens flyg fungerade alldeles lysande, särskilt när jag fick veta att det var så långa köer i trafiken på I-94 att det hade tagit mig fem timmar att åka till Madison och ytterligare fem timmar för att ta mig hem igen, så Dr Dans lösning med det lilla flygplanet sparade runt 8 timmar åt mig. Jag gick in, pratade med Peter Straub och Gary Wolfe framför en stor publik, fick veta att jag nästan var en del av en litterär rörelse som heter "The Mountain Behind the Other Mountain" (Gary höll igång det hela medan Peter och jag docerade och pladdrade) klottrade väldigt snabbt på folks böcker och flög sedan hem.

Och Susan Straub gav mig ett ex av hennes nya bok (Det heter Reading WithBabies, Toddlers and Twos.)

http://www.superherohype.com/news/featuresnews.php?id=4830 finns det intervju som gjorde på Comic Con i juli med mig och Charles Vess om Stardust. Se när mr Vess och mr Gaiman avslutar varandras meningar…

Man kan lyssna på när Pete Atkins pratar om Rollins Darkness Revue på
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6362633

Pete är halva Hill House Publishers, som försäkrar mig om att de har bättrat sig efter ett 2006 när de väldigt dåliga på att meddela folk vad som hände. De har lagt upp en hemsida för att låta folk veta vad som är på gång - och det ser ut som om det är mycket på gång -- på http://hillhousepublishers.com/hh-break01.htm. Fast jag får fortfarande spridda rapporter om folk som väntar på information eller svar från dem, så låt mig veta om ni tillhör den kategorin så gör jag mitt bästa för att se till att de hör av sig till er.


Neil,

Tack, till att börja med, för att du lade upp meddelandet angående panelen om dina romaner som lader på College English Association. Kan du berätta för dina läsare att tidsfristen är flyttad till 30 november?

Hemsidan där det ursprungliga meddelandet finns är:
http://www.h-net.org/announce/show.cgi?ID=153105

Tack!

Tim Peoples

Ingen orsak. Jag hoppas att ni får underbara uppsatser.


Ingen fråga, bara ett hej, och en länk till en berättelse jag skrev som inte direkt handlar om dig, men där du finns med, kan man säga. Det är del ett av en berättelse i två delar. Den andra delen kommer snart upp. Här är länken:
http://www.postmodernsass.com/blogger/2006/10/head-like-hole-part-i.html

Det var när jag läste den andra delen när jag mindes varför jag är så glad över att inte vara en del av den akademiska världen. Jag hoppas att ni får en bok som fungerar bra för alla.

..........

Men det var mycket mer i det än så, och nu vet jag inte vad jag hade med. Hej och hå.

Mysterier ger nog lite krydda och smak åt livet, som salt eller en gnutta balsamvinäger, så jag tänker inte oroa mig. Om det inte händer igen.