17 oktober 2006

Uppburen av vad hos en vad?

Torsdag 12 oktober, 2006

Uppburen av vad hos en vad?

postad av Neil 04:29

Datorn verkar ha startat om sig själv igår kväll när jag sov, och åt upp ett helt inlägg i bloggen som jag inte hade hunnit lägga upp. Suck. Jag ska försöka att återskapa det (eller skriva ett helt nytt) ikväll. Jag pratade om Jerusalem, som jag tror kan bli en spökhistoria, och om den förbluffande mängden unga damer som ville få sin barm signerad av författare, vilket uppenbarligen är något de är särskilt angelägna om här. (”Vi frågade Orson Scott Card när han var här,” suckade en av dem, trånande, ”men han sa att som en god mormon kunde han inte signera några kroppsdelar.”)

Under tiden,
här är en recension i USA Today av Fragile Things. "De är vildsint lekfulla och väldigt grymma, vimsiga och underbara stycken, uppburna av en tragisk poets lyckliga hjärta.”