16 oktober 2006

zoom. zoom. arg. zoom.

zoom. zoom. arg. zoom.
postad av Neil 00:29
Enligt Mark Evanier,

Jag har från en säker källa fått veta att en flash mob ska samlas i morgon (idag -- onsdag) i New York framför studion där The Daily Show with Jon Stewart spelas in.
Epicentrum för just denna flash mog är den välkände regissören och animatören Terry Gilliam. Mr Gilliam är inte med på morgondagens Daily Show, men av skäl jag inte tänker låtsas att jag förstår, kommer han att vara utanför studion i morgon runt 16:45 och delar ut flygblad för sin nya film, Tideland, som har premiär fredag den trettonde.
The Daily Shows studio ligger på 733 11th Ave. på 51st St. Personen som tipsade mig om detta påminner alla om att The Daily Show släpper in publik till sin inspelning så det är viktigt att vara artig och inte ställa sig ivägen för det. Om jag var på Manhattan skulle jag gå tid. Om någon av er går, berätta hur det gick.


...

Jag skriver detta på springande fot -- Igår pratade jag med Google, och åt lunch med folk från Google och Blogger. Sedan vidare till Keplers, där jag fick ett stort stenlejon av Mythopoeic Society och signerade och signerade. Jag signerade inget direkt underligt, men fick, som en present av någon på signeringen, en av de ursprungliga signerade utgåvorna av Harry Clarkes FAUST med färgtrycken, en bok jag alltid har traktat efter och inte äger, vilket var något underbart.

MP3-intervjun med R.U. Sirius ligger nu på
http://www.rusiriusradio.com/2006/10/03/show-68-neil-gaiman/

McCloud Family Roadshows första Vintervju finns på
http://community.livejournal.com/mccloudtour/25597.html.

...

Robert Anton Wilson är sjuk och behöver hjälp med hyran. Det kan väl inte vara rätt?
http://www.rushkoff.com/2006/10/robert-anton-wilson-needs-our-help.php

Jag tror inte att det är något rätt med fattiga författare. Men å andra sidan tycker jag inte att det är rätt att någon ska vara fattig.

...

Neil:Har du sett det här? John Scalzi auktionerar bort ett privat tryck av hans kommande bok “The Last Colony” där vinsten går till John M Ford Book Endowment.
http://www.scalzi.com/whatever/004513.htmlJo Walton har uttryck intresse för att “stjäla” idén och hålla en egen auktion. Med risk för att vara övermodig - det verkar vara något som du kunde vara intresserad av.

Absolut.

Lite personligt, mer Riktigt Dåliga Nyheter Om Fred the Cat, som jag kanske skriver mer om här de kommande dagarna.

Okej. Nu sk jag springa till ett plan…