16 oktober 2006

Inga jeans?

Lördag 1 oktober, 2006

Inga jeans?

postad av Neil 00:31

Vad är oddsen att, om jag fick en låda kläder, en låda som väntade på mig i New York, jag skulle lyckas packa ner de flesta av kläderna som fanns i den ner i lådan tillsammans med de redan använda kläderna från resan till England och sedan skicka den låta med mina rena kläder i den hem, och att jag bara skulle inse det fruktansvärda skälet till varför min väska var så lätt en söndagmorgon i San Francisco?

Nej, det är lugnt. Ni behöver inte tänka på det. När det gäller den här turnén är oddsen att jag oavsiktligt ska skicka hem mina rena kläder igen utan att ha använt dem är 100%, men om man sprider ut det över alla turnéer jag någonsin har gjort är det inte alls så illa, eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Antagligen runt 3% eller mindre. Men jag msåte köpa nya svarta jeans och en t-shirt i morgon bitti, annars har jag inget att ha på mig på tisdag.

Jag är i San Francisco och vet att jag måste komma ikapp med bloggen och annat -- många av er har skickat nyttiga saker som jag borde ha lagt upp, men jag har varit på resande fot och ni vet hur det är. (Fast det vet ni nog inte. Men det handlar mest om att försöka hinna sova istället för att blogga.)

Fast jag borde lägga upp ett par saker…
http://news.independent.co.uk/people/obituaries/article1772294.ece är John Clutes minnesruna över Mike Ford. Den är bra, fast jag tror att teatern antagligen var drivkraften bakom Mikes verk, mer än den Amerikanska drömmen. Och att alla kvickheter inte bara kom av sig självt -- de var alltid svar på något, utan spår av ”här är en jag förberedde tidigare” med dem. Det var kul att se 110 Stories omnämnas som en betydelsefull dikt.

(
Här några DDB-foton på Mike.) (Ja, det där var hans ögonbryn.)


Nu lyssnar jag på Gothic Archies Tragic Treasury, med tillfälliga avbrott med Nouvelle Vague (en present jag fick i Washington, och en CD, insåg jag när jag satte på den, som jag redan hört ett par spår från och tyckte om.)

(Längst ner i artikeln i Guardin finns det två låtar med Gothic Archies --
http://arts.guardian.co.uk/filmandmusic/story/0,,1872149,00.html)

...

Morgondagens tillställning på Codys ska bli kul -- en lång uppläsning och en rätt så lång frågestund. Förutom att allt blir från Fragile Things har jag inte bestämt vad jag ska läsa än, som om ni har önskemål, skicka in dem via FAQ:n…

(Jag tänker inte läsa introduktionen, fast man kan höra de första 5 minuterna av den
från ljudboken här.)