16 oktober 2006

New York New York um

Fredag 29 september, 2006

New York New York um
postad av Neil 05:53

Jag är uppe och är vaken och ska stappla ut från hotellet och åka till flygplatsen när jag plötsligt undrar varför jag inte tar tåget till Washington, eftersom jag kunde sova på tåget istället för att få mer av flygplats-helvetet, men det är inte vår sak att fråga varför, vi blinkar bara oförstående mot dagsljuset och gör det som står i schemat.

De 500 platserna var fyllda igår och folk fick stå upp. John Hodgman var en fantastisk ceremonimästare och lustig intervjuare, och trots att vi begränsade det till
Fragile Things plus en sak per person kom jag inte därifrån före midnatt, vilket enligt engelsk tid, som jag fortfarande går efter, var fem på morgonen.

Holly kom upp från Bryn Mawr för att hålla mig sällskap. En gång skickade hon en lapp och bad mig att dricka min kopp te bredvid mig som jag hade glömt. Det gjorde jag. Nu var den kall. Hon gick åtta kvarter för att hitta en Starbucks som var öppen, och hämtade en ny kopp te till mig. Min familj är bäst.

Signerade drygt 500 ex av FRAGILE THINGS, två lådor ANANSI BOYS I pocket och åtskilliga andra saker (böcker, ser, ett par bröst [kvinnliga] och en kapsyl [bara initialerna].

Okej. Flygplatsen väntar.

Sen blir det Washington. Politics and Prose (som precis har lagt ut
tdetta från ifjol) och glöm inte, om ni tänker komma, att de har bytt till ett större ställe..

...

PS –
en recension av FRAGILE THINGS