19 september 2006

Charles L. Grant

Lördag 16 september, 2006

Charles L. Grant

postad av Neil 23:11

Jag fick precis ett e-mail från Doug Winter som berättade att Charles L. Grant -- Charlie Grant -- hade gått bort.

Han sa,

Charlie Grant dog hemma igår kväll av en hjärtattack. Det gick väldigt snabbt, vid elvatiden på kvällen. Han hade tittat på en baseballmatch på tv med Kathy och hans bror, Jack. Kathy och Jack gick till köket för att hämta mat och när de återvände ett par minuter senare var han borta.

För tio dagar sedan, kunde Charles, äntligen, åka hem igen. Det var vad han hoppades på -- att dö hemma och inte på sjukhuset. Särskilt efter allt han hade gått igenom, var slutet barmhärtigt, och vad han önskade.


Det här är vem Charlie Grant var:
http://www.ihgonline.org/grant.html.

Sist jag träffade honom var han grå (hår, hud och skägg) och utmärglad och sjuk. Nu är han död och jag minns honom som när jag lärde känna honom, jag träffade honom på ett Fantasycon i England runt 1984, smart och lustig och klipsk, med ett mörkt skägg och mörkt hår och mörka ögon, och jag hade stor respekt för honom eftersom hade skrivit någon av de mest stämingsmättade skräcknovellerna jag någonsin hade läst och han hade ett Nebula-pris och han hade skrivit böcker och hade pseudonymer och allt annat.

Och nu grubblar jag bara över Tiden, och vad den ger oss, och vad den tar.