07 september 2006

Terrorism och min tandkräm

Tisdag 5 september, 2006

Terrorism och min tandkräm

postad av Neil 23:48

Jag har just läst
hela TSAs lista över tillåtna och förbjudna saker.

Tandkräm går inte.
Hårgelé går inte.
”Topiska eller krämer mot klåda” går inte.
Läppbalsam går inte.
Schampo och balsam går inte.
Glidmedel…går bra.

Jag blinkar förvånat. Jag blir plötsligt osäker på om det verkligen betyder precis det jag är säker på att det betyder, så jag googlar ”glidmedel” och ja, det pratas om precis det jag tror att de pratar om. Upp till 120 ml glidmedel går bra... praktiskt taget den enda vätska man kan ta med sig på ett flygplan.

hm....

Jag börjar nog bli galen.

En kort stund tänkte jag faktiskt åka till ett apotek, köpa en tub på 120 ml med glidmedel, tömma den, tvätta ur den och fylla den med tandkräm.