07 september 2006

Charles Vess nya blogg och andra historier

Charles Vess nya blogg och andra historier
postad av Neil 16:47

Jag verkar ha tappat bort inlägget om när jag glömde att jag hade med mig min necessär och fick min
tandkräm och rakolja konfiskerade på flygplatsen på väg hem, och mitt förslag att någon borde sätta ihop ett resekit med tandpulver, torra rakprylar, schampo, munvatten utan vatten och liknande i det, eftersom jag skulle köpa ett, och jag slår vad om att andra som flyger bara med handbagage också skull det. Det var ett bra inlägg också.

Om man går till
http://www.greenmanpress.com/news/ får man se Charles Vess redogörelse för hans resa till inspelningen av Stardust, och vår resa vidare till Skottland, tillsammans med massor av kort jag gav honom från min mobiltelefon, däribland ett på honom där han poserar bredvid skyltdocka föreställande Sarah Alexander (som Empusa, en av Lilim), ett på Häxans håla, och ett på Charles när han blir nerregnad i Skottland (och jag står bredvid honom och blir också blöt). (I all sanning, jag är inte säker på om kortet på Tristran som får sin kostym justerad är på Charlie Cox eller hans stuntman.)

Och om man sedan går hit får man se några av Charles fantastiska illustrationer till The Ladies of Grace Adieu and Other Stories, Susanna Clarkes novellsamling (alla hennes noveller som inte finns samlade förutom den i The Sandman: Book of Dreams).


Neil och Webmistress,

Eftersom Lisa inte själv bad er, och jag älskar hennes verk, tänkte jag be er att uppmärksamma det faktum att hon säljer några konstverk på Ebay just nu, där 10% som vanligt går till CBLDF.



http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZharliquinaide

Hon får inte i närheten av de träffarna ni får och jag skulle gärna se att alla hennes verk får ett gott hem. Jag har inte råd med hennes konst, men jag vet att du har läsare som har det och borde. :-)

Auktionerna avslutas om några timmar så ju fortare detta läggs upp, om det ens är möjligt, desto bättre.
-- Dr Molly Black

Lätt fixat.

Och resultaten från
Tävlingen för brittiska litterära skurkar är klara. Jag är stormförtjust att Coralines andra moder kom på sjunde plats (på topp tio slog hon ut Den Vita Häxan, Dracula och Artemis Fowl, men slogs av Count Olaf, Jokern, Lex Luthor, mrs Coulter, Sauron och Voldemort. Vilket känns rätt.)