29 augusti 2006

Hugoprat…

Söndag 27 augusti, 2006

Hugoprat…

postad av Neil 14:53

Vinnarna i Hugo Awards har offentliggjorts --
http://www.locusmag.com/2006/News/08_HugoCampbellWinners.html. En del riktigt bra vinnare här, och jag gratulerar alla.

Och nu när listan över nominerade
finns på webben, frågar folk mig om varför Anansi Boys inte övervägdes för en Hugo, och om det var jag som drog tillbaka den. Ja, det var jag. Och jag antar att jag delvis gjorde det eftersom jag redan har tre Hugo-pris, och jag kände att det var bättre att få med fler namn på röstsedeln som inte var mitt, och delvis för att att jag känner mig mer bekväm när mina verk som blir nominerade till en Hugo ligger aningen närmre SF än ren fantasy, men mest för att när de sa att Anansi Boys var nominerad kändes det bara rätt att tacka nej, den här gången. Självklart är jag tacksam mot alla som röstade på den och glad för de andra priserna som den har vunnit och är nominerad till, men den här, tja, det kändes bara rätt att tacka nej. Så det gjorde jag.

Eftersom
jag satsade på att Stephen Moffat's Dr Who-avsnitt Girl in the Fireplace ska vinna en Hugo nästa år, blev jag väldigt glad över att Moffats The Empty Child/The Doctor Dances vann i år...

...

Hej Neil, visste du hur mycket din blog var värd? Jag kollade upp det och fick fram det här.

Min
blogg är värd $1,439,012.46.
Hur mycket är din blogg värd?


Öh, det var trevligt. Så det och hur mycket skulle ge mig en kopp te.