24 augusti 2006

VILKEN John Hodgman?

VILKEN John Hodgman?
postad av Neil 15:56

Neil, jag läste om ditt framträdande i New York och det står att John Hodgman är värd. Jag var nyfiken på om detta är samma person som antagligen är mest känd som ”PC:n” i Mac-reklamen och författare till kanske den roligaste bok jag läst sedan Me Talk Pretty or Our Dumb Centur, ”The Areas of My Expertise”? Om så är fallet borde det bli en bra tillställning, och om inte, är säkert John Hodgman i sig själv trevlig, och har egenskaper som sträcker sig bortom att ha samma namn som någon som de flesta antagligen inte känner till, men kanske skulle det om de visste att namnet hörde till den antropomorfistiska Microsoft-redskapet, som, givetvis, inte skulle hjälpa den senare Hodgman alls eftersom han inte är den förre, men det kan förvirra vissa, som det gjorde här.

Du frågar, tror jag, om huruvida den John Hodgman som är värd för uppläsningen/talet/intervjun/tillställningen/grejen kring Fragile Things i New York är John Hodgman från
http://www.areasofmyexpertise.com/ och http://areasofmyexpertise.blogspot.com/ och jag är glad att kunna tillkännage att det verkligen är en och samma person. Och ni kanske vill veta att, som the Monkees, han kanske kommer till er stad -- detaljer på http://areasofmyexpertise.blogspot.com/2006/08/american-cities-i-have-always-wished.html

Käre mr Gaiman, jag undrade om och när fans skickar saker som de själva gjort (serier, manus, teckningar, etc) skulle du eller läser/tittar du på dem eller bryr du dig inte om dem? Om du gör det vilken adress ska man skicka på och skulle du ge feedback. Jag vet att du är en hemskt upptagen man och det här skulle vara ett besvär för dig, men anledningen till att jag frågar är att jag skulle värdera din åsikt högre än någon annans. Tack för din tid, ditt fan, George.

För tjugo år sedan läste jag allt och skickade ett fint vykort som svar till alla. För runt åtta eller nio år sedan fick jag ge upp. Nu har jag bloggen, skickar väldigt få vykort och om ni skickar något jag ska läsa blir det mest största säkerhet inte läst om ni inte också kan skicka in tiden att läsa det, vilket är tråkigt men oundvikligt.