22 augusti 2006

Inlägg efter bröllopet

Inlägg efter bröllopet

Lördag 19 augusti, 2006

postad av Neil 19:00

Jag är online och surfar via min smarta nya telefon.

Så, det var ett underbart bröllop - det bästa jag varit på, tror jag. Jag skötte mitt uppdrag som bestman bra -- jag höll ett tall mitt under bröllopet (vilket är när en bestman håller sitt tal på spanska bröllop, har jag hört) och jag tappade inte bort ringarna, vilket är bra, i båda fallen.

Jag gav Mark och Irma några roliga presenter, men det bästa av dem var en tom bok där folket på bröllopsfesten kunde rita eller skriva saker i. Och eftersom jag inte har en uppkopplingshastighet som gör att jag kan ladda upp några foton, så lägger jag upp vad jag skrev på bokens första sida.

Den här är till er, till er båda.

en liten dikt om lycka
fylld med små saligheter och små segrar
en skör, kort munter sång
fylld med hopp och alla sorters framtiderför på bröllop tänker vi på framtiden

för allt handlar om ”vad hände sen”
allt arbete och förhandlingar och byggen och prat
som gör till och den minste lycklig i alla sina dagar
något att vara stolt över under en liten framtid

detta är en liten tanke till er båda
som en fjäder eller en bön,
en önskan om tillit och kärlek och hopp
och vackra hjärtan, modiga och sanna.

som ett torn, eller ett hus gjort av ben och drömmar
och morgondagar och morgondagar och morgondagar