29 augusti 2006

mitt bord i bilder

mitt bord i bilder
postad av Neil 12:02

Jag är hemma, jag är hemma. Planerna att jobba på flyget kullkastades av att det var ett väldigt gammalt plan av den sorten där det inte finns eluttag, och en väldigt gammal laptop med väldigt gamla batterier. Jag fick också på egen hand uppleva galenskapen det innebär att resa genom en engelsk flygplats (”ta ut allt ur fickorna och lägg det i den här plastpåsen”) och blev inte alltför överraskad av att man kan köpa allt som behövs för att skada folk på andra sidan avspärrningen.

Gick sömnigt upp i morse och upptäckte ett köksbord täckt av saker som väntade på mig, däribland kattmedicin till katten Fred (som inte bara är Otursförföljd, men blir Väldigt Lättreda av medicinen) och, aningen mer spännande, en låda från DC Comics med en förhandskopia av Del 1 av Absolute Sandman. Den kommer i en låda. Den är enorm. Den är tung. Den är över 600 sidor lång. Den väger tillräckligt mycket för att jag ska glömma alla tankar på att ha en Komplett I En Del Sandman.



Ett köksbord. Med saker på det.

Också på köksbordet, och jag vill inte de här sakerna ska överskuggas, var de fina pocketutgåvorna av Stardust (med ett nytryck av “Wall, A Prologue” från A Fall of Stardust), den eleganta kusliga vuxenutgåvan med bara bokstäver på omslagen av Coraline (med Daves illustrationer på kusligt, grått papper), ett portugisiskt ex av Anansi Boys, och den kommande Bloomsbury-utgåvan av Mr Punch, som äntligen ska finnas i tryck i England.

Om ni minns hur stor Mr Punch är, så är Absolute Sandman större.

På bordet fanns också omslagen till Fragile Things, och det tredje numret av Eternals. Och kontrakt, saker att korrekturläsa, brev och annat. Mest annat.



En av de här böckerna är stora. Den andra är större.

Miss Maddy gick med på att visa upp böckerna åt mig (när jag insåg att man fortfarande inte kunde se hur stor boken var) trots att hon hade på sig sin Wolves in the Walls-tshirt som egentligen är en pyjamas. Ansiktsuttrycket är ”Pappa, du är skum, men jag är glad att du är tillbaka.”

Okej pappa. Nu håller jag i boken. Nu då?



Öppen? Ska jag hålla den öppen?

Och här är Coraline, som ligger ovanpå Absolute Sandman (man kan se lite av manuset och Charles Vess teckningar till Sandman 19).

Och ett kort jag tog i morse på min rönn. Vilket jag lägger ut mest för att jag aldrig har sett så många bär på det, vilket fåglarna kan berätta, kommer att göra indiansidensvansarna lyckliga...



En artikel från BBC:s hemsida som jag skulle vilja visa för alla som påstår att dricka te inte är rätt sätt att återfukta en kropp, om det inte var så att det låter som reklam för Tea Marketing Council. Men ändå... http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/5281046.stm

Och slutligen, den bästa nyheten i serievärlden är att Dirk Deppeys blogg Journalista! är tillbaka...
http://deppey.com/journalista/
och där läste jag att Dave Sim gör en webb-serie -- på http://www.urge2film.com/index.php?go=12. Okej. Nu ska jag jobba vidare.