14 september 2006

Herregud du skulle ha sett oss

Tisdag 12 september, 2006

Herregud du skulle ha sett oss

postad av Neil 00:42

Jag försvann från jordens yta ett par dagar och avslutade ett gäng ofullbordade saker. Den mest försenade var introduktionen för H.G. Wells till en Penguin Modern Classics-samling av hans SF-noveller, och den, tillsammans med ett par andra saker, är nu på den avklarade sidan av liggaren, och jag är så mycket gladare. Jag ska falla ner på jordens yta igen ikväll, men under tiden...

Det var länge sedan jag lovordade en CD här, men ROGUE’s GALLERY är helt underbar -- ett slags Johnny Depp-Gore Verbinski-projekt som skapades under inspelningen av Pirates of the Caribbean. En dubbel-CD från Hal Willner med havs-shantys…man kan läsa om den på
http://billboard.com/bbcom/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1002691275 och den är lysande. Mycket bättre än jag ens hoppats på när jag läste recensionen. (Köp den inte om ni är lättstötta, eftersom Loudon Wainwright III:s version av Good Ship Venus är snuskigare än någon jag stött på tidigare. Och det är inte som om det finns några anständiga version av den låten.) Jag gillar hur den kastar sig vilt mellan genrer. Det är ett folkalbum och ett rockalbum och ett punkalbum. Låtarna är, till största delen, fantastiska. Och alla låter som om de har kul. Till och med Lou Reed.