11 september 2006

Snabbt morgoninlägg med foto av butter katt

Snabbt morgoninlägg med foto av butter katt
postad av Neil 09:58

Vaknade i morse från en extremt underlig dröm (varför tyckte inget att det var skumt att jag var på klostret?) och hittade de här väntande på mig...

Det här är egentligen ingen fråga. Jag är regelbundet på Brian Michael Bendis webboard. Gail Simone (författare till Birds of Prey på DC Comics) skrev detta idag:
http://www.606studios.com/bendisboard/showthread.php?t=84580

Som du kan läsa i länken brann Lea Thompsons hus ner. Bendis Board ställer sig bakom Gail och Lea för att hjälpa och försöker sprida ryktet för att hjälpa Lea.

Vi inleder en auktion på eBay för att samla in lite pengar för att hjälpa henne. Detaljerna finns på:
http://www.606studios.com/bendisboard/showthread.php?t=84582

Så om du kan nämna det på din blogg skulle det vara till stor hjälp.

Tack!
Roberto Accinelli


och

Hej Neil,

Jag granskade min väns sida på Live Journal och stötte på ett inlägg av Lea Hernandez:
http://divalea.livejournal.com/
Huset brann och nästan allt förstördes av eld, vatten och rök--däribland de flesta av deras kära husdjur. Eftersom Lea jobbar med serier, undrade jag om du kunde tänka dig att posta detta för att låta folk veta. De behöver allt. Hon har lagt ut sin Paypal-adress för donationer, vilket är divalea@gmail.com

Tack på förhand
En beundrare sedan länge,
Cathy


Det är fruktansvärt. Jag lägger gärna upp det och uppmuntrar alla som läser detta att hjälpa till om de kan. Lea är en bra människa, och måste tillbaka till sitt ritbord. Just nu behöver hon nog antagligen ett ritbord också.

...

Jag gör -- motvilligt -- tummen ner till den smarta Nokia N80-telefonen jag köpte i Europa. Det finns mycket den gör väldigt bra, men inget gottgör egentligen sättet som den dunsar eller glider upp i fickor eller väskor, stänger av sitt låssystem, och ringer folk på egenhand, eller sättet den tar tag i och rycker ut skägg- och polisonghår när man sätter den mot ansiktet. Jag gillar insidan på den men höljet och designen lämnar mycket övrigt att önska.

...

Sagan om katten Fred går vidare. Han ser faktiskt väldigt frisk och lycklig ut just just, med de två sorters flytande medicin som måste sprutas ner i hans hals två gånger per dag. Nu när han faktiskt smälter (och än viktigare, eliminierar) mat har han fått tillbaka aptiten -- han har gått upp i vikt, hans päls är fin, han ser lyckligt ut, och börjar bli en mästare på att låtsas en tro att han har svalt medicinen innan han dreglar ut dem över hela ens skjorta.

Det här är ett kort på Fred strax innan han gick upp i vikt och blev gladare.





...

Många skriver för att berätta att det finns schampon och tandkrämer i fast form och att Lush (bland annat) tillverkar schampot, vilket jag visst. (Jag tror inte att jag uttryckte mig väl, när jag summerade ett förlorat inlägg.)

Poängen var att jag det jag skulle vilja ha är ett färdigmonterat kit med toalettsaker med allt jag normalt sett använder, i torr form, istället för att leta efter varje pryl var för sig. Jag gillar inte att kolla bagaget om jag inte måste, eftersom det sinkar allting och Northwest tappade bort den enda kostym jag någonsin har gillat -- det är särskilt fåning om jag bara ska åka någonstans i en dag eller så. Och ja, jag har börjat bygga en, och ska rapportera senare.

...

Och slutligen, igår anlände mina förhandsex av Morrows FRAGILE THINGS. De är jättefina -- idén att lägga en del av bilderna under det halvgenomskinliga omslaget var bra. Och, med sina halvgenomskinliga omslag, ser de själva ganska sköra ut. Jag hoppas att folk gillar dem. Jag ska försöka att lägga upp en bild här snart.