16 oktober 2006

“Farväl, kära bloggläsare”

Söndag 8 oktober, 2006

“Farväl, kära bloggläsare”

postad av Neil 09:23

Jag tror att jag föredrar att resa när jag har varit hemma tillräckligt länge för att bli rastlös. Just nu har jag inte ens hunnit landa hemma och om tio minuter skuttar jag in i en bil och åker till flygplatsen, och, medan jag ser fram emot att se en ny plats och träffa nya personer, är jag ännu inte van vid att vara hemma. (Igår gjorde jag juice av Haraldson-äpplena, och jag lagade massor av Koralltickor och jag stod i höstens soljus och försökte förklara för Maddy varför jag tyckte att det här är den bästa tiden på året, som jag inte kunde utan att bli helt Bradbury.) (Hon läser Stardust just nu.)

Det verkar som om jag har en internetuppkoppling när jag kommer dit, så jag kan äntligen göra inlägget med alla länkar. Under tiden,
här finns avsnittet av Cranky Geeks.

Här är jag som pratar med Euan Kerr på All Things Considered.... http://minnesota.publicradio.org/display/web/2006/10/05/gaiman/

Och här är Newsdays recension av Fragile Things.

(Jag börjar tro att det kan vara kul att göra en lista över de berättelser som omnämns som de bästa och sämsta. Än så länge verkar recensionerna inte ha några tydliga favoriter eller aversioner…)

Tja, jag citerar, "Och nu kommer min dotter för att säga att jag måste åka till planet på momangen. Farväl, kära bloggläsare, farväl,” och sen la hon till, ”Maddy sa åt mig att säga det”.)