16 oktober 2006

Åtta och ett halvt

Fredag 6 oktober, 2006

Åtta och ett halvt

postad av 16:49

Turnén är slut, eller nästan. I morgon sätter jag mig på ännu ett satans flygplan för att vara hedersgäst på Icon. Jag åker tillbaka till USA på lördag.

Sen har jag massor av planer, de flesta handlar om att försöka a) hinna ifatt med skrivande och b) träna och bli av med vikten som ackumuleras runt midjan efter att ha varit ute på vägarna och inte äta hemma och inte få promenera som mycket som man vill.

Fred the Cat…vi kan väl bara säga att han har bränt åtta och ett halvt av sina nio liv. Och tvärtemot råden från olika förnuftiga personer kom han precis hem från veterinären, som var glad att skicka hem honom till oss. Någon gång kanske jag berättar historien, eller kanske inte. Just nu är jag bara glad att ha min idiotiske katt hemma igen.

FRAGILE THINGS gick upp på fjortonde plats på New York Times lista. Hurra, och tack till alla som köpte ett den.

Nästa inlägg kommer antagligen att innehålla dussintals länkar, eftersom jag måste få gjort lite saker.

I ett fall av bisarrt och magiskt goda nyheter,
Absolute Sandman skickas ut tidigare till din lokala seriebutik ("Det är som en försening, fast boken skickas ut tidigare” som det står i rubriken.)


Och det är en perfekt dag ute: en blå himmel, soligt och varmt med en kyla i skuggorna, gyllene löv, svamp i gräset och röda Haraldson-äpplen i trädet som måste plockas. Nästa vecka kan det vara vinter…