02 november 2006

blinkande morgontankar...

blinkande morgontankar...
postad av Neil 09:03

Uppe för tidigt för att köra Maddy till skolan (jag tror att är tillbaka på normal Neil-tid och 06:50 är numera en smärtsam plats att vara på) och jag blev djupt tacksam mot Fred the Cat. När jag lät bygga det nya garaget (eftersom ett murmeldjur hade grävt ut grunden på det väldigt gamla och betonggolvet hade gett vika) tvekade jag på att dra in värme, men sen såg det ut som om Fred skulle hamna ute i år så jag satte in golvvärme och en kattdär. Och idag, med temperaturer strax under nollpunkten, insåg jag att det var en klok idé. Om en månad eller två, när temperaturen går ner till underliga mellanvästerliga grader, tror jag att jag blir ännu mer tacksam mot Fred. Och, antar jag, mot murmeldjuret.

Hursomhelst, det här här bara ett snabbt inlägg för att lägga upp en länk till en IGN-interjvu med Henry Selick, där han pratar om filmen han ska göra av Coraline (den officiella hemsidan är
http://www.laika.com/entertainment/ och klicka på projects och därefter Coraline). Jag fick en trevlig lapp från honom när jag var ute på turnén, som utlovade att jag skulle få Coraline-material snart, vilket jag ser mycket fram emot att få se, och kommer antingen prata om vad han skickar på den här bloggen eller inte prata om det, beroende på vad Henry ber om.

En av de bästa sakerna med Henry är hans ärlighet. Han är inte speciellt bra på Hollywood-saker som att säga till folk vad han tror att de vill höra och säger istället vad han tycker. Detta är antagligen ett skäl till varför han nu gör filmer i Portland istället för i Hollywood. Så han är nog alldeles för ärlig här (”Jag hoppas att de inte släpper den mitt bland sommarens storfilmer. Då har vi inte en chans”) men det är bara bra…
http://movies.ign.com/articles/741/741162p1.html är intervjun.