21 november 2006

Grå väggar

Tisdag 14 november, 2006

Grå väggar

postad av Neil 11:56

Jag är i Little Rock, Arkansas, och har tillbringat morgonen med att arbeta om Beowulf-filmen. Från hotellfönstret ser Little Rock väldigt mycket ut som ett stor massa av grå cement, men om jag går till kanten av fönstret kan jag se bortom den grå cementen till en grå himmel, mer grått hotell och toppen av en kolgrå bro.

Jag läser just nu introduktionen till Fragile Things, och är förbryllad av ditt omnämnande av ett dataprogram som heter Babble som du använde när du skrev “Diseasemaker’s Croup”. Jag är väldigt nyfiken på programmet och hur det fungerar, men jag kan inte hitta några referenser till det online. Vad kan du berätta om Babble, och hur får jag tag på ett ex?

En snabb googling och jag hittade ett ex av Babble på
http://www.bradsucks.net/archives/2003/07/08/lyric-generators/ Det är underligt att ingen har uppdaterat eller gjort om det under de senaste 15 åren, eller hur? Det kan göra en del underbara saker.

...

Vill bara berätta att Jonathan Brown, som driver seriebutiken They Walk Among Us i Richmond gör en sponsrad resa uppför Mekon för att dra in pengar till Diabetes UK. Länken är
http://www.justgiving.com/jonathanbrowne
och all uppmärksamhet du kan rikta dit tas med glädje emot.(Det finns faktiskt en redogörelse av en signering du gjorde på TWAU på den gamla goda tiden på http://www.ninthart.com/display.php?article=1185 . Fast den handlar mest om Graham Higgins novell ”Helicopters” - du får bara en statistroll.)

...

Jag tänker inte skämma ut vännen som trodde att jag skulle bli förlägen av det här genom att nämna honom, henne eller den… Men jag ble road -- tyvärr så är jag lika sold på iPod-tillbehör som alla andra, men jag tror att den här (möjligtvis passar den inte på jobbet, beroende på din arbetsplats)
är mer än vad jag trodde var nödvändigt.

...

Förbryllas av varför Guardian tycker att
Google Videos postade av turister har något att göra med Google per se, och glad att se att reservoarpennan är tillbaka. (Jag slutade att resa med reservoarpennor när man inte fick ta med sig bläck på flygplan. Jag antar att det är tillåtet igen, nu.)

Läste
The Astonishing Adventures of Fanboy and Goth Girl igår. Jag gillade den, så mycket man nu kan gilla en bok där man är halvvägs mellan landskap och en person i kulisserna, men kände stor empati med den uppdiktade versionen av Mr Bendis och han signering i berättelsen, eftersom han måste förklara för vår hjälte att han inte kan läsa hans serieroman nu, och inte tänker göra honom berömd, och måste fortsätta med signeringen eftersom det är en kö med folk…

Oops. Måste sticka.