21 november 2006

Vad jag gjorde idag, mer eller mindre

Lördag 18 november, 2006

Vad jag gjorde idag, mer eller mindre
postad av Neil 17:51

Då ska vi se… tog Gatwick Express till London (läste den underbart underbara serieromanen Jokes and the Unconscious av Daphne Gottlieb och Diane DiMassa på vägen), åkte till hotellet, jobbade glatt i hotellets bibliotek tills rummet var klart, träffade
Mitch Benn, diskuterade Mystiskt Projekt, och brände sju referensskivor med mp3-låtar angående Mystiskt Projekt till honom, träffade dotter Holly och hennes vän, åt transportbands-sushi med dotter Holly och Mitch Benn och dotter Hollys vän, träffade berömde filmregissören T.V. Gilliam och köpte whiskey sours åt honom eftersom han var förkyld och trodde att whiskey sours antagligen innehåller vitamin C, för att inte tala om inlagda körsbärs förkylningsbekämpande egenskaper, och vi pratade allesammans (jag, T.V. Gilliam, d. H och d H:s v. men inte Mitch Benn för han hade redan åkt för att göra ett gig) och sedan, när kvällen nästan var slut och alla hans whiskey sours var urdruckna, vinkade jag farväl till T.V.G. (efter att ha påpekat att han är skyldig mig och Terry Pratchett en groat-mynt vardera) och jag gick vidare med d. H. och d H:s v. för att se Mitch Benn göra sitt andra komediframträdande för kvällen på Chuckle Club, som av något underligt sammanträffande drevs, upptäckte jag, av Paul Jay (alias Eugene Cheese), som jag hade träffat för runt tjugo år sedan på Society of Strip Illustrators möte, och gjorde en serie som hette George, The Toad and the Rock, som jag älskade som tonåring och jag anser fortfarande att det är en av de bättre surrealistiska serierna.

Och i morgon bitti lämnar jag London och vet inte om det finns något internet på platsen jag ska till. Det får visa sig i morgon.