28 februari 2006

Ett gäng intervjuer…

Lördag 25 februari, 2006

Ett gäng intervjuer…

postad av Neil 11:14

Det verkar vara SUNDAY TELEGRAPH-dagen. Jag såg just att S.F. Said har gjort en specialartikel om Dave McKean och Mirrormask, med en intervju med Dave McKean och en liten notis om mig -- ni kan läsa den
här, medan det finns en intervju med Julian Crouch om Wolves in the Walls här.

Vicky Featherstone berättar att de första två dagarna av WOLVES i Glasgow redan är utsålda, vilket jag nämner mest för att påminna de som läser bloggen och vill se den i Glasgow wller i London, att det antagligen är smartast att boka biljetter i tid om ni vill se en specifik föreställning. http://www.improbable.co.uk/show_example.asp?item_id=14 är länken till Improbable Theatre. Och National Theatre of Scotland har en egen hemsida (här är WOLVES-sidan --http://www.nationaltheatrescotland.com/content/Show_Wolves.html) och det är på NTS sida som de första bilderna från showen dyker upp på, så håll ett öga på den.

(Den kommer också att vara i Perth, Stirling och Ayr.)

Sajten Lyric Hammersmith har en intervju med mig på
http://www.lyric.co.uk/images/event/NeilGaim.pdf och deras sida om showen är på http://www.lyric.co.uk/pl150.html (den textade föreställningen, för de med nersatt hörsel, är den 27 april).

Steve McGinty, som är en av de där journalisterna som Nick Hasted eller Michael Bonner som jag nu har snackat med av och till i större delen av tjugo år, och därför känns intervjuerna lite som samtal utsträckta över årtionden, har sin intervju i The Scotsman idag, på
http://news.scotsman.com/features.cfm?id=290282006.

Ingen fråga, bara några rader om att på måndag 27 februari kl. 23:06 kommer BBC1 Film 2006 med Jonathon Ross att recensera Mirrormask inför att den ska gå upp på biograferna i Storbritannien.

Tack. Jag håller tummarna för att han gillar den.

Hej, min fråga kan låta underlig, men jag vill veta vilken laptop du använder för att skriva och om du valde den för en teknisk specifikation. Tack för ditt svar.

Min vanliga laptop är en Panasoinc W4, och jag valde den för att det inte väger mycket, vilket är bra när man reser runt världen och bär på en dator. Jag köpte den på
http://www.dynamism.com/ och jag ser att det finns ännu lättare modeller där ute.

Nu när Marvel gick ut med att John Romita jr. ska teckna din miniserie “Eternals”, undrade jag hur långt du kommit med manusen och vad du har sett från Romita än så länge? Tack från Brasilien, Fábio Moon

Jag har sett några strålande skisser på personer och designer (JR pratar om det
här), och jag skriver det nu. I detta nu. Just nu, gör jag sånt som att skriva ner massor av dialoger och vad som händer, och man hoppas att kunna göra om det till scener och bildrutor efteråt. Mr Curry har precis upptäckt att ljudet ute på hans balkong inte är den saknade katten.

Tjena Neil, Jag tror att du säkert sett
det här flyta om kring på någons blogg, men om inte, tänkte jag informera dig. Bill Joyce ritade ett omslag och skrev en artikel i New Yorker om Mardi Gras efter orkanen Katrin i New Orleans i veckans utgåva, och båda förkastades på grund av Vicepresidentens lilla jaktäventyr nyligen.
~Mary~

Vilken rörande bild.

2 “hur fick de den tillbaka?”-frågor: DeCarabas läderrock (miniserien Neverwhere) och Orpheus öronring av guld som försvann efter Thermidor, och är tillbaka i Brief Lives.

Den om De Carabas ska bli en historia (kallad, underligt nog, How The Marquis fick tillbaka sin rock) om jag någonsin blir klar med den. Orpheus öronring är en oberättad berättelse som jag aldrig fick plats med att berätta. Fast öronringen hittade hem.

Hej neil, det här bara några rader för att berätta om en interaktiv blogg om serier som jag laddar up från tokyo sedan början av det här året. För att undvika navelskådning ombeds läsarna att ge mig uppgifter (åka berg-och-dal-bana, träffa en lokal DJ, prata om ämnen som rör tokyo). En vecka senare kan de läsa en serie om mina försök.
http://www.livejournal.com/users/tokyoblog hoppas att du gillar den - dina uppgifter är alltid välkomna! Allt gott från tokyo to deadlinia, dirk.

Vilken kul idé.

Jag har läst din blog via LJ feed i ett par år nu och när jag läste om att ‘Stardust’ filmades på Pinewood och i Skottland ramlade jag nästan av stolen - jag har tagit examen i Videoproduktion och Dramatisk skrivand och jag är ivrig att få praktisk erfarenhet på film- och tv-inspelningar som runner eller assistant (med en strävan efter att möjligen bli författare och producent). Om du har tid att skicka mig information om var eller till vem jag kan skicka en CV i hopp om att få jobb på ‘Stardust’, så vore det underbart - jag har redan kontaktat Scottish Screen i Glasgow men har inte fått något svar från dem angående om de har eller inte har information om produktionen, och jag är på gång att leta efter information om produktionsbolaget nu…Tack för din tid hursomhelst, och lycka till med filmen! -- Rachel

Jag önskar att jag kunde hjälpa till, men jag är fel person att fråga -- det bästa jag kan göra är att hänvisa dig till Pinewood Studios hemsida. När jag var en ung journalist hade SCREEN INTERNATIONAL en lista över vad som filmades var i Storbritannien längst bak, med telefonnummer till produktionsbolag och allt annat. Jag vet inte om den fortfarande har det, men det är helt klart värt att kolla upp.

Jag vet att du antagligen inte är världens största sportsfan, men den här videon skulle kunna får Jabba the Hut att gråta.

Jag fattar…