16 februari 2006

Förfrågan om Absolute Sandman

Onsdag 15 februari, 2006

Förfrågan om Absolute Sandman
postad av Neil 19:01


Jag fick precis ett e-mail från Scott Nybakken på DC Comics. Scott är redaktör för serien ABSOLUTE SANDMAN och det är ett fåtal sidor där det svarta trycket på filmen är skadad eller svår att använda.

Jag nämnde för honom att det finns folk där ute som har originalen till Sandman-sidorna, och att några av er som läser det här kan ha sidorna han behöver… Så han skickade en lista till mig.

Neil -- Här är sidorna som vi vill få bra kopior av teckningar på till PRELUDES & NOCTURNES:
SANDMAN #3 -- sida. 3
SANDMAN #4 -- sidorna, 1, 3-8, 11-17, 19-23
SANDMAN #7 -- sidorna. 1-2, 8, 13-14, 19-21, 24
SANDMAN #8 -- sidorna. 1-10, 13-15, 17-18, 21, 23-24
Tack, Scott

Om nån av er har några av de här originalsidorna, kan ni då ta kontakt med Scott Nybakken,
Scott.Nybakken@dccomics.com? (Ni får gärna lägga ut detta på platser där det är troligt att samlare av originalsidor ser det.)

Jag är säker på att när han jobbar sig igenom boken, kommer att behöva fler sidor från senare delar (särskilt Sandman 15 och 16).

...

Och mina förhandsex av
de nya utgåvorna av GOOD OMENS kom idag. Två vackra böcker med röda försättsblad (och en bild av Aziraphale och Crowley på försättsbladen, för folk som köper boken med den andra på omslaget) och ganska mycket extramaterial. Här är en bild av båda omslagen sida vid sida.







Det verkar faktiskt inte finnas ett sätt att köpa ett visst omslag på internet (förutom att vända sig till en liten handlare på internet som DreamHavens www.neilgaiman.net och helt enkelt berätta för dem vilket omslag man vill ha), eftersom varje låda med böcker innehåller lika många böcker, och de har samma ISBN. Men båda två är jättefina.

Utgivningsdatumet är 28 februari, men jag är säker på att några ex kommer att sippra ut tidigare.

...

Och jag ser att min vän Amacker Bullwinkle är illa ut igen --
http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2006/02/15/BAGCJH8EI11.DTL. Heja Amacker! Kuddkrig!