09 februari 2006

deadline packs

Onsdag 8 februari 2006

deadline packs
postad av Neil 21:25

Det fina med att vara galet upptagen med en deadline är att jag kan svara på några frågor och framstå som jag fortfarande bloggar flitigt. (Fast min-och-Maddys-Dr-Who-DVD-maraton fortsätter. Vi är inne på den fjärde doktorn. Ikväll avslutade vi The Talons of Weng Chiang, och imorgon börjar vi med Douglas Adams City of Death.) Skrev också en väldigt kort berättelse till tidningen Wired.

Ett meddelande säger att nån redan hade hittat MirrorMask till salu på hans lokala Wal-Mart.

Massor av meddelanden som säger saker som,

Jag ville bara berätta att du omnämndes på tv-programmet “Bones” ikväll (visas på Fox kl 21:00 eastern time…du kanske fortfarande hinner se det där du bor). Här är ett sammandrag av avsnittet:
http://www.fox.com/schedule/showinfo/bones/bon_113.htm

Offret var helt enkelt ett fan av serietidningar och en av hans vänner berättade för FBI att han gav hela sin “Gaiman-samling” till sin flickvän (tidigare). Och hon sa hur mycket han (karaktären) älskade dina böcker. Jag tyckte att det var toppen.

Cheers!

och massor av andra meddelande som säger saker som

Ett kort brev till dina läsare som vill hitta något som brukade finnas på en hemsida:

Testa alltid
http://web.archive.org/, the Internet Wayback Wachine. Den har ikarnationer av neilgaiman.com från innan den blev den sajt ni känner till idag:
äldre fotot av dig:
Craig Steffen

Jag älskade tanken på att göra CSS-grejen (
http://www.csszengarden.com/?cssfile=/184/184.css&page=0) och låta folk göra “skins” till bloggen, men svaret jag fick från vår webmistress, Stephanie, var När det gäller läsarens förslag: det här är visst extremt svårt att implementera eftersom det inte togs i beaktande innan sajten skapades och omfattar integrationen av flera olika webtekniker. Och, varje ”skin” som skickades inte skulle behöva testas på alla större webbläsare och plattformer som vi gjorde med den nuvarande sidan för att se till att den såg rätt ut för alla användare. Tillsammans med det skulle det krävas timmar av tester för varje skin som skapats för att fixa eventuella buggar. Vilket verkar vara ett artigt sätt att säga nej.

Hej,

Du skrev nyligen (inlägg: Deadline Doom) om de danska teckningarna som avbildade Muhammed, och nämnde att danska musilmer “…tog med sig bilderna, tillsammans med några som de uppenbarligen hittade på…” Har du en artikel eller en annan källa med mer information om de förfalskade teckningarna? Det är inte att jag generellt inte litar på dig som en källa, men det finns inte i länken under den meningen och jag är nyfiken på det.

Tack,

-Christina


Google News ger många länkar -- här är en från BBC
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4693292.stm medan google ger en länk till en blog med bilderna på http://gatewaypundit.blogspot.com/2006/02/islamic-society-of-denmark-used-fake.html

Förresten, jag gillade verkligen den här artikeln om ämnet av Christopher Hitchens --
http://www.slate.com/id/2135499.

Hej Neil, jag blev nyligen inte intagen till en kurs i kreativt skrivande på mitt college och ville veta -- har det här, eller något liknande, nånsin hänt dig? Jag har en ganska stark övertygelse om att jag är en författare, men om jag inte ens kan komma in på den här kursen är jag inte säker på om jag har något hopp om att någonsin bli utgiven. Har du någon personlig erfarenhet av pärsen att inte bli antagen som kan hjälpa mig att få perspektiv på det här? Om du har tid, vore det uppmuntrande att höra. Tack så mycket.

Normalt sett skulle jag föreslå att du använder sökfunktionen på neilgaiman.com, men just nu verkar den mer än lovligt knepig -- åtminstone, den söker inte på själva bloggen, så det går bäst om man använder google med site:neilgaiman.com och sen vad man nu letar efter. I det här fallet skulle det vara Creative Writing, som skulle ta en direkt till
http://www.neilgaiman.com/journal/2004/02/on-writing.asp, som kanske kan vara till hjälp…

Mirrormask annonserades på Columbia House Videos hemsida. Jag tänkte köpa den, när jag insåg att den inte nämnde något om textning. Jag kollade på de tekniska detaljerna & det står inget om filmen har undertexter på DVD:n. Har du nån aning om var jag kan ta reda på detta? Jag vill inte köppa nåt jag inte kan begripa…tack på förhand, och tack för att du har skrivit de underbara böckerna. Jag gav vår lokala oberoende bokhandel (Randy Glumm på Waystation Books) mitt ex av Ananzi Boys & jag hoppas att han gillar den lika mycket som jag gjorde.

Jag googlade lite snabbt och hittade http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=6998674 där jag fick veta att DVD-filmen innehåller:

Region 1
Keep Case-fodral
Wide Screen
Ljud:
Dolby 5.1 - Engelska, Portugisiska, Thailändska
Dolby Surround Sound - Franska
Textning - Kinesiska - valfritt
Textning - Engelska - valfritt
Textning - Franska - valfritt
Textning - Koreanska - valfritt
Textning - Portugisiska - valfritt
Textning - Spanska - valfritt
Textning - Thailändska - valfritt
Extramaterial:
Kommentarer - Regissör/Författare
Featurettes:

1. Neil Gaiman
2. Dave McKean pratar om filmen
3. Begynnelser
4. Skådespelare & Crew
5. Dag 16
6. Apfåglarnas flykt
7. Jättarnas utveckling
Frågor och svar


Så den har definitiv engelsk textning.

Har du någon aning om “The Wolves in the Walls” kommer att sättas upp i USA? Det är en av mina favoriter bland dina böcker och en scenproduktion skulle kunna vara väldigt kul.
Tack,
Christy


Enligt Improbable Theatres hemsida --
http://www.improbable.co.uk/show_example.asp?item_id=14 kommer The Wolves in the Walls turnera i England igen på hösten 2006 och åka till USA under våren 2007.

Hej Neil,Jag jobbar på ett unversitet där vi ska göra en presentation av American Gods på en lunch vi har en gång i månaden för att dela med oss av böcker vi älskar till andra. Jag hoppades kunna spela ett ljudklipp eller videoklipp av dig när du läser från American Gods (jag jobbar med IT och skulle älska att visa fakulteten hur enkelt det är att använda datorer i deras klassrum). Jag hittade en länk på sajten till ett ljudklipp från en CBLDF-tillställning, men länken fungerade inte. Jag bara undrar om det finns nån annanstans där jag kan hitta ett sådant ljudklipp?

Jag vet att inte alla frågor får ett svar, men jag vill ända säga tack. Om allt går bra hoppas jag göra en annan presentation av dina barnböcker och en av Anansi Boys.

Tack än en gång,
Shannon Phillips
Charleston, SC

Tyvärr är den länken död för närvarande -- jag vet helt ärligt inte varför ljud- och videoklippen från den gamla sajten
inte ligger uppe och är tillgängliga just nu. Jag har skrivit till hemsidefolket och frågat om det och jag hoppas att vi kan få upp det i tid så att du kan använda det.

(Det här kan nog vara en bra tillfälle att be om bra inspelningar av mig när jag gör uppläsningar och liknande -- om ni har några, antingen lagrade, eller uppe på er sajt, låt mig veta vad ni har.)

...

Charles deLint recenserar Anansi Boys på
http://www.sfsite.com/fsf/2006/cdl0603.htm. Det är en fascinerande och, misstänker jag, klarsynt, recension, med en väldigt intressant idé om berättarrösten.

Och slutligen,
http://www.sacurrent.com/site/news.cfm?newsid=16086463&BRD=2318&PAG=461&dept_id=484045&rfi=6 är en recension och sammanfattning av några av de senaste böckerna om serier där ute…