09 februari 2006

Mestadels nyttiga saker

Tidag 7 februari, 2006

Mestadels nyttiga saker…
postad av Neil 22:10

Om du är i Skottland, eller i närheten av London, då vill du kanske veta att biljetterna till WOLWES IN THE WALLS musical pandemonium är släppta.
http://www.improbable.co.uk/show_example.asp?item_id=14 för detaljer, biljettpriser, allt sånt. Förhandsvisningarna är från onsdag 22:a till tisdag 29:e, i Glasgow, med den första riktiga föreställningen den 29:e mars i Glasgow på Tramway, och den första föreställningen i London på Lyric Hammersmith den 12:e april…

Enligt hemsidan Improbable:

Det här verkar bli visuellt spektakulärt, musikaliskt smittande och svart humor. För alla över sju som inte är en fegis.

Ensemblen blir Cora Bisset, Cait Davis, Ryan Fletcher, Ewan Hunter, Iain Johnston, Frances Thorburn, Jessica Tomchak, Jason Webb, som jag nämner här delvis för att
Cora Bisset har ett stort antal beundrare där ute (flera av dem skrev och berättade det förra gången jag nämnde henne), och delvis för att jag väldigt nöjd eftersom det är en stark samling skådespelare…

...

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006060229,00.html

Såg du artikeln ovan i Sun? Mer struntprat om beowulf.

Tack. Suck.

Skönheten från Tomb Raider, som har ett hem i Buckinghamshire, kände att studera personernas tal var det bästa sättet för henne att öva upp en nordlig accent.

Hon behöver den för att göra rösten till Mörkrets Drottning i en filmversion av den gamla engelska dikten Beowulf.


Men hon spelar inte Mörkrets Drottning vad den än står på imdb, och hon har ingen nordlig accent (hon har en extremt cool fornengelsk accent). Och, givetvis, hon spelade in sin del av Beowulf i oktober.

Det finns mer korrekt information om Beowulf (fast några spoilers, jag måste varna er) i den här rapporten från Aint It Cool News --
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22409 -- än i några av de mer ”legitima” tidningsartiklarna jag har sett än så länge.

...

Frank Miller är värd för en visning av SIN CITY, till förmån för CBLDF, i Berkley nu på söndag. Enligt pressreleasen…

Direkt efter visningen, står Comic Relief, Berkeleys legendariska seriebutik värd för en mottagning där Miller dyker upp för en kort frågestund. Mottagningen är gratis för de som uppvisar biljettern från tillställningen och medlemmar i CBLDF som har kort. Comic Reliefs mottagning börjar 21:00 och slutar vid midnatt.

Biljetter till den här välgörenhetsvisningen kostar $15, och finns tillgängliga på biografens biljettkontor och på Comic Book Legal Defense Funds bord på WonderCon. Visningen börjar 19:00.

Act 1 & 2 ligger på 2128 Center Street (strax öster om Shattuck), Berkeley, CA 94704. Deras telefonnummer är 510.464.5980.

Comic Relief ligger på t 2026 Shattuck Ave, Berkeley, CA 94704. Deras telefonnummer är 510.483.5002 och kan också hittas på webben på
www.comicrelief.net

...

Min "Amazon Connect" ligger uppe -- jag gjorde några få “fem favoriter”-listor längst ner på sidan.

...

Den ursprungliga bloggen för “American Gods” ligger nu uppe igen på
http://www.neilgaiman.com/journal/archive/archive.html så man kan läsa den här bloggen från februari 2001 och framåt, om man vill. Jag insåg precis att den nu på torsdag fyller bloggen fem år. Men jag har ingen aning om hur vi ska fira det.

...

Jag saknar bilden på dig vid ditt skrivbord från den gamla hemsidan. Kan du lägga ut den igen? Snälla, snälla, du?

Jag har letat på ett par äldre hårddiskar, men jag kunde inte hitta den. Som tur är, är allt i stort sett sig likt ut i min skrivarstuga, fast kylskåpet är nytt och datorn har blivit mindre. Så detta är gårdagens version:






...

Och slutligen -- den 14:e februari är, naturligtvis, En Väldigt Speciell Dag. Det är, som ni säkert vet, Jack Bennys trettionioårsdag. Och för att fira -- och för att försöka att få Jack Benny på ett 39 cents frimärke -- anordnas en 39 Man March på Washington. Fast jag tror inte att man måste vara man för att få vara med. Och jag tror inte att det måste vara trettionio personer på marschen. Detaljer på:
http://www.jackbenny.org/stamp/39_man_march.htm