25 januari 2006

Nyttig information

Tisdag 24 januari, 2006

Nyttig information
postad av Neil
13:21
Schemat den kommande veckan på den här bloggen är som följer…

Under de kommande dagarna kommer jag att skriva lite sporadiskt, eftersom jag har bestämt mig för att köra till
Philadelphia för uppläsningen på Temple Hall och vet inte när jag kommer att ha tillgång till internet längs vägen. Från och med söndag kan jag inte lägga upp något alls på bloggen i ett par dagar, när arkiven och informationen flyttas över till den nya versionen av www.neilgaiman.com.

Den nya hemsidan borde fungera på onsdag den 1 februari. Då vill jag att ni börjar att utforska den och berättar för vår nya webmistress om det som inte fungerar, länkar som inte leder dit det är meningen, saker som måste ändras eller som ni tycker är problematiska estestiskt eller vad det nu kan vara.

Den stora fördelen med den nya versionen av hemsidan mot den nuvarande är att ingen någonsin kan hitta något på den nuvarande -- ibland för att länken till den på något sätt har försvunnit, ibland för att länken till den är så extremt ologisk (man måste gå till artikeln om American Gods för att hitta såna saker som den ursprunliga hemsidan för American Gods --
http://www.neilgaiman.com/books/americangods_pb.asp# -- som berättar för hur många timmar sedan American Gods gavs ut [-1681 dagar 10 timmar och 18 minuter när jag skriver detta] eller den efter fem år fortfarande ofullständiga bibliografin på http://www.neilgaiman.com/books/amgods_bib.asp [nu ofullständig för alltid, för jag skulle aldrig kunna samla ihop böckerna om mynttrick, fängelser eller bondfångarknep och kommentera om vad jag tog från varje -- men The Big Con av David Maurer var användbar och J. B. Bobos Modern Coin Magic var ovärderlig]). Det borde bli mycket, mycket lättare att hitta saker med den nya, och den borde göra att det blir mycket enklare att rota omkring och hitta intressanta saker att läsa, lyssna eller titta på.

Med lite tur kan ni till och med läsa bloggens arkiv. Om ni tycker att sådant är kul.