24 januari 2006

obetydligheter

obetydligheter
postad av Neil
02:54

När jag skriver det här sitter Maddy flitigt bredvid mig och tar bort tv-program som inte vill ha kvar på TIVO:n. De första tre säsongerna av AMERICA’S NEXT TOP MODEL har redan zappats bort till glömskans land (fast hon behöll säsong 4). Nu, eftersom hon vet vad hon gillar, så tar hon noggrannt bort alla avsnitt av FÖRHÄXAD där
Dick Sargent är med.

Jag muttrade lite för Cladia Gonson om bristen på livealbum med Magnetic Fields, och hon skickade en länk till
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=4662828 där man kan lyssna på en en timme lång konsert med Magnetic Fields på Carnegie Hall.

Hej, jag läste klart Anansi Boys för ett tag sen, och när jag bläddrade igenom den nyligen upptäckte jag en mening. När Spider hämtar Fat Charlie från fängelsecellen och de gör ett kort besök i Italien, kallar Spider på kyparen genom att säga "Garçon". Om jag inte har fel, är det väldigt ohövligt att ropa på en servitris på det sättet (det är används vanligtvis när man tilltalar släktingar eller nära vänner). Så, hm, har du några kommentarer till detta?

De var egentligen inte i Italien. De var egentligen i
Makedonien, fast Spider var knappt medveten om det, och jag tror inte att jag säger det klart och tydligt till läsaren. Jag är glad att kunna meddela att kyparen inte talade franska. ”Dos Chocolatos, dude,” är förövrigt inte alls italienska. Inte heller är det makedonska. Det är inte ens spanglish. Men det fungerade för Spider, som det brukar göra i de här fallen.

Så vitt jag kan avgöra, är de enda personerna som ropar "garçon" för att kalla på kypare i Frankrike turister med en gammal parlör, som sedan
inte kan förstå varför servicen är så dålig resten av kvällen.....http://www.geograph.org.uk/ är en fantastisk idé -- föresatsen är att ta ett kort på varje ruta på kartan i Storbritannien (vilket liknar de som inte finns i Amerika än --
http://www.fgdc.gov/usng/20041001_ProSurv_GridStory.pdf).

& nu till sängs. Om jag lyckas lägga ut det här, givetvis.