14 februari 2006

mest länkar, faktiskt

Måndag 13 februari, 2006

mest länkar, faktiskt
postad av Neil 14:11

Många verkar vara nöjda med den underliga Katten Gustav-länken (som jag fick av Bill Stiteler). Åtminstone, tänkte jag för mig själv efter att jag postade den, ingen har ett sådant liv på riktigt, vuxna män som domderas av sina hankatter…

Neil, jag köpte ett fint ex av Anansi Boys, den var inbunden med ett snyggt skyddsomslug och den hade ett omtänksamt litet band som bokmärke insydd i den. Du är en kattägare. Varje minut jag läste Anansi Boys fasade jag inför nästa attack av vår psykotiska lilla rödblonda hankatt, som också tyckte att det var omtänksamt av dig att göra en bok med en kattleksak fäst i den. Min hand är söndertrasad så jag vill bara säga, du tycker att du är lustig, men det är du inte.

p.s. Den rödblonda hankatten Berkley vill också säga, är du snäll och fäster en guldfisk i nästa bok?


...

Flera andra föreslår hjälpsamt metoder som är accepterade på internet, men just nu är deras laglighet tvivelaktig, som skulle göra att jag kunde se massor av brittisk tv, jag känner mig inte tillräckligt bekväm för att tillämpa någon av dem.

Det var problem med FAQ:n över helgen -- jag tror att allt är löst, men om ni skickade något ni tror var viktigt mellan fredag kväll och söndag morgon, då bör ni kanske skicka det igen.

Jag svarade på frågor till Guardian i morse som praktiskt taget var ett internet-mem -- den körs i april, och då lägger jag upp de frågor och svar de inte använde här. (Några gamla finns på
http://browse.guardian.co.uk/search?search=rosanna+greenstreet)

Ännu en glimt av den närmaste framtiden
som fick mig att begrunda Chip Delanys kommentar, som han sa för över trettio år sedan, att dagens teknologi är morgondagens hantverk, mest eftersom det kändes så fräscht och föråldrat på samma gång, som att göra virtuella lerskålar.

Hej Neil, du har kanske redan sett den här underbara saken - “The Tube Map of Music”.
Är jag nummer 9623 som skickar in den? I så fall, förlåt! Cheers, Katharine.

Nej. Du var den första. Jag tror att gillar idén mer än själva utförandet. Fast, jag undrar hur länge det dröjer innan folk börjar göra SF-författarnas tunnelbanekarta, eller serietecknarnas tunnelbanekarta…

Okej. Tepausen är slut. Tillbaka in i mitt huvud. Med mycket Penelope Houston som jag precis upptäckte (ja, ganska sent, jag vet) i bakgrunden.

...

(Senare. Jag glömde att posta detta, så här kommer några länkar.)J

ag vet inte hur länge det här ligger uppe, men det är en artikel om National Theatre of Scotland, med lite info om WOLVES IN THE WALLS på
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2090-2034161,00.html (fast maskerna är inte i papier-maché, de är mestadels gjorda av säckväv, skum och lim, fast man tror inte att det är möjligt).

Och för att avsluta lite saker -- begrunda om att kasta flaskor med meddelanden i dem är nedskräpning
http://apnews.myway.com/article/20060204/D8FI0E7G4.html, varför vissa australiensare är lättlurade , om toxoplasmosis får folk att köpa lurviga kattleksaker med band i dem , jag som intervjuas i Oxford ifjol http://www.oxfordstudent.com/ht2006wk4/Features/comic_relief, och ett förlorat Hooke-manuskript hämtat ur en bok jag tänkte skriva om tidens väsen och London och Royal Societys barndom --http://www.guardian.co.uk/science/story/0,,1705687,00.html, -- som heter Time in the Smoke.