14 februari 2006

dreadlines

Lördag 11 februari, 2006

dreadlines
postad av Neil 20:40

Idag pulsade jag genom snön ner till lusthuset längst nere i trädgården och klottrade -- jag gjorde ett utkast till en artikel i Guardian om det udda förhållandet mellan filmer och serier, som envisades med att vara en formlös massa av anteckningar vad jag än skrev, jag planerade större delen av Eternals #1 som en uppdelning sida för sida men blev inte riktigt klar, och jag avslutade en extremt lång novell som är en del av The Graveyard Book som jag nu måste renskriva och göra ett andra utkast av, och samtidigt fick jag också kommentarer från folk på utkastet till en kortfilm som jag gjorde det första utkastet till häromkvällen…

Det handlar om att deadlines är fegisar, och inte sprider ut sig själva förståndigt, utan gömmer sig bakom saker och hoppar på folk samtidigt.

Nåväl. Jag borde vara van vid det vid det här laget. Och jag hoppas att Guardian-artikeln uppför sig i morgon.

För tillfället kan jag rapportera att S
lingbox verkligen är en utomordentlig leksak och den fungerar som den ska göra -- jag hade turen att ha en ethernetkoppling nära vår TIVO, vilket gjorde att det var relativt enkelt att koppla in Slingboxen (förutom att komma på hur man öppnar en specifik port på routern, vilket faktiskt var väldigt enkelt, förutom att jag på något vis raderade hela husets internetuppkoppling längs vägen, men jag löste det), och nu kan jag se på min tv (och vad som är viktigare, kontrollera och se vad som visas på TIVO:n) varsomhelst i världen där jag har en hyfsad internetuppkoppling.

Eller i hörnet av den här datorskärmen.. (
http://www.msnbc.msn.com/id/10546353/ för mer info.)

När det är sagt, jag brukar inte sakna amerikansk tv på samma sätt som jag saknar brittisk tv, och så fort jag hade kopplat in Slingboxen började jag fantisera om att sätta upp motsvarande en TIVO och en Slingbox hemma hos någon i Storbritannien med bredband som inte har något emot en liten hög elektronik i hörnet; och sen började jag fundera hur länge det dröjer innan någon fyllde lager runt världen med billiga hårddiskar och Slingboxliknande apparater och lät en prenumerera på den tv man vill ha från var som helst i världen…

Jag tänkte posta en länk till några underbara serier på
http://www.truthandbeautybombs.com/bb/viewtopic.php?t=4997 -- Katten Gustav utan djurens dialog, förvandlad till en ganska sorglig seriestripp i perfekt tempo om en man vars liv kastas bort och en katt som inte säger nåt, men de verkar försvinna från sidan…