22 februari 2006

Ännu en avklarad…

Tisdag 21 februari, 2006

Ännu en avklarad…

Postad av Neil 22:38

De senaste dagarna har jag spenderat ute i stugan, och skrivit saker. Jag avslutade precis en kortroman (jag tror att de kallas för det -- det är en kort berättelse på ungfär 10 000 ord) som både är en berättelse för en antologi som Jack Dann och Gardner Dozois är redaktörer för som heter Wizards, och kapitel (tror jag) fyra i en barnbok som heter The Graveyard Book.

Den blev färdigskriven mest för att, när jag hade skrivit lite på den och tyckte att den var smörja, så läste jag lite ur den för Maddy, och hon gillade den verkligen och ville veta vad som hände sen, så jag var tvungen att fortsätta. Underskatta aldrig döttrarnas påverkan på litteraturen.

Jag borde gå tillbaka till stugan ikväll och fortsätta skriva, men har precis fått veta att det är ett konferenssamtal som jag måste vara med på i morgon bitti och eftersom en av de positiva sakerna med stugan är att mobiltelefoner nästan inte fungerar där ute, så tror jag att jag sover i min egen säng i natt.