06 mars 2006

Varför jag inte driver en kattcirkus

Torsdag 2 mars, 2006

Varför jag inte driver en kattcirkus

Postad av Neil 22:01

Artikeln jag skrev förra veckan till Guardian är i tidningen på fredag och ligger nu upp och är läsbar
här; tillsammans med en recension från Channel Four av den rufsiga och entusiastiska Saxon Bullock på http://www.channel4.com/film/reviews/film.jsp?id=154243.

Några har skrivit in för att klaga på att det nu tar ungefär nio timmar för inläggen i bloggen att dyka upp på LiveJournal. Det finns tyvärr inget jag kan göra åt det.

Den här artikeln förklarar hur man tränar katter till att göra magiska trick på cirkusar. ”Varje katt gillar att göra sitt eget trick,” sa Kuklachev, vars show inte har attackerats av djurrättsaktivister. ”Maruska är den enda som står på händerna. Jag hittar katten och ser vad de gillar och använder det i showen.” Det är samma sak med mina katter. Fred den otursföröljde svarte katten, till exempel, skulle ha en fantastisk karriär på vilken cirkus som helst i världen om man bara kunde göra Skapa Enorma Räkningar Hos Veterinären För Mestadels Småsaker till en populär sport.

Säsong 3 av NewsRadio finns nu på DVD. Det här behövde ni veta.

Och jag försöker att komma på sensmoralen i
den här artikeln. Ärlighet är Antagligen den Bästa Taktiken, kanske. Eller Om Du Tänker Fejka Din Egen Död För Att Komma Undan Böter för Fortkörning, Då Ska Man Inte Köra För Fort, kanske.