09 januari 2007

2006 års bästa film var…

Tisdag 9 januari, 2007

2006 års bästa film var…
postad av Neil 02:39

Har fortfarande deadlines. Har gått ner en massa i vikt nu, hurra! Nu måste jag gå dit där jag är nöjd med att inte äta lika mycket, samtidigt som jag äter mer grönsaker, äter grapefrukt som snacks, dricker mer vatten, allt sånt. Jag försöker helt enkelt gottgöra för ett år ute på vägarna. (Det finns fyra högar med jeans i min garderob, olika midjemått i varje. Jag hade nått till högen längst bort och de började bli tajta. Nu är jag på högen före den. Jag har en storlek kvar innan jag är tillbaka på min riktiga BMI. Som jag lärde mig för ett par år sedan, om jag kommer till jeansen i den tunnaste högen i hörnet, påpekar folk att jag ser mager ut. Och det här är antagligen det sista inlägget om vikt för att a) det är tråkigt och b) om man nämner viktminskning i en blogg börjar folk skicka e-mail där de säger att man bidrar till den nuvarande epidemin med anorexia och förstör de ungas självbild.)

Hursomhelst, det här är ett inlägg om Pan's Labyrinth -- som har setts och diskuterats i
http://www.neilgaiman.com/journal/2006/09/sunday-morning-cinema.html -- och det är för att gratulera Guillermo för att han vann Critics Prize.

Guillermo del Toro's gotiska fantasy har utsetts till 2006 års bästa film av National Society of Film Critics.

Guillermo är exekutiv producent på DEATH-filmen, vilken verkar börja att möjligtvis börja tänka på att kanske återuppstå, kanske, så jag ska snart gratulera honom personligen.

Men det är trevligt att göra det här.

Och jag vet att jag att tänkte länka till det här blogginlägget om Charles Vess, som visar utvecklingen av skulpturerna till Stardust som han har jag jobbat med, men jag tror inte att jag gjorde det. Massor av bilder…
http://greenmanpress.com/news/archives/98