11 december 2006

Det är en kaffeperkulator som låter “wheeee”

Onsdag 29 november, 2006

Det är en kaffeperkulator som låter “wheeee”

postad av Neil 11:54

Bara ett kort inlägg för att berätta att vår flitiga web-elf just nu ser över
www.neilgaiman.com för att göra det till ett palats fyllt av outhärdliga njutningar, eller åtminstone ett ställe som är bättre planerat och där det är enklare att hitta saker.(Vårt nya motto: mindre trä, fler träd. Eller nåt liknande.) Det är ett arbete som fortfarande pågår, men vi har nu ersatt ett myller av länkar med http://www.neilgaiman.com/works/films/ som behöver mer information, men den är snygg och enkel att förstå sig på.

Och bara så att ni vet, jag får inte
den här låten och videon ut ur skallen.

Och den här
Galactus Jack Chick-broschyren fick mig att le. Inte riktigt lika mycket som den här perfekta parodiska användandet av Jack Chick-broschyrer för att varna oss för de Äldre Gudarena, som det krävdes ett par sekunders googlande för att hitta. (Hoppsan. Borta. Testa den här: http://esr.ibiblio.org/index.php?p=135)

Ingen riktig fråga, mer en observation efter att jag läste nyligen. Efter att jag köpt ”Fragile Things” som ljudbok på
itunes(inläst av dig själv), som jag antagligen lyssnade på för mycket istället för att göra mina läxor, och därefter rusade iväg för att köpa och läsa “American Gods” innan jag lyssnade på berättelsen, har jag nu insett när jag läser något som du har skrivit, roman eller annat, att det verkar låta som din röst inne i mitt huvud. Det är intressant, lite läskigt, aningen lugnande, men alltid trevligt. Så, tack.

Högaktningsfullt,

Will Swan


Ingen orsak, tror jag.

(Jag upptäckte precis att
Iamplify.com erbjuder gratis nedladdningar med mig som blir intervjuad om Stardust och ljduboken av Stardust och (den väldigt rara) intervjun som Maddy gjorde med mig som klipptes ner till Neil Gaiman Audio Collection -- de finns i avdelningen Downloads på första sidan, och umgås lite ängsligt med ljudböcker om viktminskning och att övervinna ens flygrädsla.)

Hej Neil,

På eBay har jag sett en Sandmansamling, hela serien, på en DVD med en programvara för att läsa serier, som man installerar på datorn och läser på skärmen.

Priset är skrattretande lågt, så jag ville fråga om den är officiell? Det ser verkligen inte ut så, men det är alltid bäst att kolla!


Nej. Alla versioner på DVD/CD av serierna som jag har gjort är piratkopior. Personligen önskar jag att DC kunde göra legitima versioner, eftersom det uppenbarligen finns en efterfrågan, och vi kunde göra det bättre än piraterna.

Hej Neil,

Ville bara berätta att Rocketship i Brooklyn ska vara värd för en signering/mottagning för “Big Fat Little Lit” som inkluderar, som du vet, ditt samarbete med Gahan Wilson. Dina läsare i New York kanske vill besöka tillställningen (den öppna vin/öl-baren kanske kan vara ytterligare ett lockmedel).

Information om tillställningen:
"Big Fat Little Lit" signing and reception with Art Spiegelman, Francoise Mouly, Kim Deitch and David Mazzucchelli
Friday, December 1 at Rocketship
208 Smith St., Brooklyn (F or G to Bergen St.)
20:00
gratis

affärens hemsida:
http://rocketshipstore.blogspot.com
bokens hemsida:
http://www.little-lit.com

--Bill Kartalopoulos.

Det kan bli en bra julklapp till barn också -- Gahan Wilson och jag gjorde en berättelse till den tredje delen (It Was A Dark and Silly Night) som finns i nytryck i Big Fat Little Lit.
(
http://www.little-lit.com/bfll_artists/gaiman_wilson.html)