11 januari 2006

Tillbaka i Blogger ett tag

Tillbaka i Blogger ett tag
postad av Neil 12/02/2005 10:47:00

På måndag ska jag vara med på NPR:s TALK OF THE NATION, i rollen som barnförfattare. (”Hoppade nån av?” frågade jag producenten glatt. ”Ingen alls,” sa hon. ”Neal Conan tyckte bara om att prata med dig förra gången.”) Chris Paolini och Tamora Pierce är också gäster, tror jag.

...

Jag pratade precis länge med Kelly Jones på Harpers, min webmaster. De löser just nu några av problem med att blogga på den nya hemsidan och vi funderar på när den Nya Inkarnationen av den här hemsidan ska släppas. (Jag ser den här versionen som nummer tre. Vilket betyder, antar jag, att nästa är Tom Baker-inkarnationen av hemsidan, fast då måste alltid någon påpeka att Peter Cushing spelade Doktorn i filmen och förstöra det för alla.) Jag föreslg att det kunde vara kul att ha en bättre, nedladdningsbar till ens iPod etc, videosektion av sajten - om någon har några filmer av god kvalitet från några av de uppläsningar eller Q&A’s som jag har gjort, hör av er till Kelly och så kan vi kanske lägga upp dem.

Goda nyheter när det gäller CBLDF -- Fyra av de sju åtalaspunkterna mot Gordon Lee har avslagits:
http://www.cbldf.org/pr/archives/000282.shtml
Fyra av sju åtalspunkter mot Lee avslogs av domare F. Larry Salmon vid en förberedande förhör i Rome, Georgia. Åklagarna avslog båda åtalspunkterna om grova brott (1&2) om distribution av Distribution of Material Containing Nudity or Sexual Conduct (OCGA §16-12-81), (ung: material innehållande nakenhet eller sexuella handlingar), såväl som de två åtalspunkterna om föreseelser (6&7) om Distribution of Harmful to Minors Material (OCGA §16-12-103) (ung: distribution av material skadligt för minderåriga) till påstådda NN. Tre åtalspunkter (3,4&5) om Distribution of Harmful to Minors Material till det påstådda offret diskuterades, men har ännu inte avgjorts.

Det är en början. Men det kostade också $40.000 att komma så här långt.

Det pågår en auktion på Ebay med coola prylar --
http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZcbldf. Kolla upp den. Du kanske hittar en present till nån där…

Vi får hoppas att den senaste storyn om Funky Winkerbean var ett gott omen. (Den börjar på
http://seattlepi.nwsource.com/fun/funky.asp?date=20051113).

...

Jag måste rensa undan lite saker. Här är en intressant artikel om en plagiator --
http://www.nypress.com/18/48/news&columns/RobertClarkYoung.cfm; en artikel om ”varför ingen av serietidningarnas Stora är kvinnor” --http://www.artnewsonline.com/currentarticle.cfm?type=feature&art_id=1924 -- en artikel som lyckas undvika att nämna Posy Simmonds, som är, enligt min uppfattning i alla fall, lätt en av de Stora Mästarna som de listar (och bättre än flera som faktiskt hamnade på utställningen) men som är engelska och inte är kända för den sortens personer som skriver sådana artiklar eller ordnar sådana här utställningar (hennes senaste berättelse, Tamara Drew, publiceras som följetong i Guardian med början http://books.guardian.co.uk/tamaradrewe/page/0,16538,1577172,00.html -- varning, arkivsidan är lite kaotisk, och arkivet är enda sättet att ta sig från avsnitt till avsnitt.)

Hej Neil,
Du kanske blir lite glad över att höra att Anani Boys vann en Yossarian Award, som röstades fram och delades ut nyligen vid mitt skrivbord. Utmärkelsen är lite som Whitbreads, med utan glamouren, mediaintressset, kändisdomarna, den flotta prisceremonin eller ens priserna. Förutom det - exakt samma sak.

http://www.ottakars.co.uk/Internet/yossarian/default.jsp

vänliga hälsningar,
Yossarian

Ni ska veta att han har rätt.