15 april 2006

Ditt uppdrag, om du skulle acceptera det…

Fredag 14 april, 2006

Ditt uppdrag, om du skulle acceptera det…

postad av Neil 06:11

Det är intressant hur olika samma historia kan rapporteras. En artikel som
BBC rapporterar som "Goter mer sannolika att göra sig själva illa" rapporteras, på ett mycket mera intressant sätt i New Scientist som "Subkulturen Goth kan skydda känsliga barn". (I all ärlighet var frasen som slog mig som mest viktig var “Emellertid baserades studien på ett litet antal och måste reproduceras för att bekräfta våra resultat.”) (Jag måste förnya prenumerationen på New Scientist.)

Redigerad för att tillägga, inget slår Scotsman vinkel på storyn
"Hälften av unga Goths har försökt ta sitt liv" (”Tja, jag testade det, ja. Vi var unga. Självmord var ett sätt att få en kick. Jag menar, det var okej. Men jag, du vet, jag slutade när alla började göra det…”)

...

Jag ser att Dylan Meconis har börjat göra serier på webben igen -- det här är goda nyheter:
http://www.webcomicsnation.com/dmeconis/familyman/toc.php

...

Föreställningarna av Wolves in the Walls på Lyric Hammersmith säljer slut extremt fort, och några dagar är helt slutslåda. Om du tänkte försöka se den mellan nu och den 29:e är det klokt att köpa en biljett snart. (Här är kalendern:
http://www.lyric.co.uk/p176.html)

...

Väggen med folk-som-fått-en-roll i Stardust på Pinewood inkluderar nu mr Peter O’Toole, Miss Billie Whitelaw och mr Ricky Gervais.

Den börjar filmas på plats i Skye nästa vecka. Jag vet inte om att få mångfalden bloggläsare att koncentrera sig på att se till att vädret i Skye är så onormalt klart, varm och soligt som möjligt från och med nästa onsdag är till någon hjälp, men det kan inte skada. (Jag kommer tyvärr inte att vara där, fast Skye är möjligtvis min favoritplats i världen, vad det än är för väder.)

...

Jag ser i morgontidningen att världen av extremt korta tributband har drabbades av en konflikt när
MiniKiss gav sig på TinyKiss. Av någon anledning föredrar jag tanken på ett krig mellan extremt korta tributband för Abba men det är nog bara jag.