07 mars 2006

snabba inlägg

Tisdag 7 mars, 2006

snabba inlägg

postad av Neil 13:31

Deadlinevärlden blir allt underligare, och jag gör nästan ingen annat än att skriva, äta, sova, och, när jag kommer ihåg, bada, med tanke på att jag flyger till England på fredag (och tar med mig miss Maddy, eftersom hon har vårlov), och måste avsluta flera andra saker innan jag åker och kastar mig in i WOLVES (med, kanske en smula Stardust vid sidan av -- och helt apropå, enligt
dagens Variety

Paramount har engagerat Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Claire Danes, Charlie Cox och Siena Miller till “Stardust”, en bearbetning av Neil Gaimans roman som ska regisseras av Matthew Vaughn. Den börjar filmas i England och Island nästa månad.

(Och Mark Strong ska spela Septimus.)

Flera personer har skrivit för att berätta att Tournament of Books har börjat på
http://www.themorningnews.org/tob/ och att man kan satsa pengar (för ett god sak) på http://www.coudal.com/tobmorningline.php. Anansi Boys har sjunkit i odds från 8-1 odds till 5-1...

Mer saker (och jag hoppas, mer intressanta saker) senare.