29 maj 2006

…brains…brains…

Fredag 26 maj, 2006

…brains…brains…

postad av Neil 20:53

Efter 30 timmars resa, som inleddes i Sydney Australien och slutade i Baltimore-inte-i Australien, och utan att egentligen sova alls, fast jag skrev en artikel om Lost Girls till Publishers Weekly, landade sedan i LA och upptäckte att den var dubbelt så lång som den skulle vara, så jag tillbringade nästa flygresa med att omsorgsfullt kasta bort hälften, jag är för hjärndöd för att skriva något vettigt.

Så jag tänkte att det är dags för er stund med
Harry Stephen Keeler, som här demonstrerar sin kontroll över alla accenter. *

"Av yez'll kape quite, yez'll not be hurrt," sa jag till henne. "Wan squeal from yez, though, an' Oi'll be compelled to black-jack yez."

“Vad vill du?” frågade hon och stirrade på mig.

"Ah, sure, we want nuthin' fr'm yer swate silf," svarade jag. "Only to kape yez quite till me soide-kick's finished wid the gintleman on the flure. Now come along wid me, honey, f'r Oi've got to make sure av yez, an tis the other room we'll be seekin' intoirely."


Jag kan inte avgöra om mitt irländska uttal var tillräckligt övertygande eller inte.

When Thief Meets Thief, Harry Stephen Keeler.

och ett mobilfoto av ett affärsfönster i Sydney, vars färger jag tyckte om…