29 maj 2006

zoom

Onsdag 24 maj, 2006

zoom
postad av Neil 23:41

Det har varit lite hektiskt, och jag måste skriva en kort seriestripp om Jack Kirby och The Eternals till Entertainment Weekly innan jag kan lägga mig (sova i fyra timmar, stiga upp, packa, åka till flygplatsen). Det har varit en underbar festival och jag önskar att jag kunde gå omkring och ha det skönt ett tag till. Idag gjorde jag
en panel med den extremt underbara Audrey Niffenegger, som jag tror att den dyker upp på webben någonstans. Jag träffade Sherman Alexie och blev ett babblande fan och blev stormförtjust över att Sherman Alexie verkade lika glad över att träffa mig. Det var fantastiskt trevligt. Jag önskar att Australien inte var så långt borta…

Tack till, som alltid,
klanen Campbell.

Hej Neil, jag ÄLSKAR dina böcker.
Jag har skrivit de senaste sex åren sedan high school och jag är rädd för, eftersom jag är ung, att redaktörerna ska stjäla det jag skrivit. Vad föreslår du?
Tack,
Becky Stoehr


Att du ska sluta oroa dig. Redaktörer vill upptäcka coola nya talanger. De kommer inte att stjäla dina texter -- de vill bara se om de är tillräckligt bra för att ge ut.

Men det finns skurkar där ute --
På Making Light ser jag att "agenten" (hon är en av de 20 värsta) Barbara Bauer fortfarande ställer till det för hederligt folk -- men om du skickar dina texter till en legitim förläggare eller tidning får du aldrig någonsin problem med att folk stjäl dina texter. Din uppgift vid det här läget i din karriär är helt enkelt att få ut dina texter i världen.L

istan över de tjugo värsta agenterna ligger förresten uppe på
http://www.sfwa.org/beware/twentyworst.html.