24 maj 2006

sherbert lemons

Tisdag 23 maj, 2006

sherbert lemons

postad av Neil 18:17

God morgon världen.

Tidsskillnaden börjar sakta göra mig till ett sluddrande vrak, när jag vaknar upp på morgonen och har en inkorg fylld av e-mail…

Jag hade verkligen trevligt på Wil Anderson-tillställningen på Sydney Town Hall i måndags, och jag det var kul att göra (den väldigt annorlunda) uppläsningen på universitet och prata igår kväll. Jonathan Stroud och jag gjorde vårt första framträdande på en skola i går, utan att vi egentligen visste vad vi gjorde, och vi ska göra något liknande senare idag. Min kusliga gudvarelse, Hayley Cambpell, (direkt från hennes huvudroll i The Fate of the Artist --
här ses hon på en soffa på sidan 29) är på besök från Brisbane, och har gjort ett bra jobb när hon burit på påsen med pennor, utan att tappa bort något, och har gett folk sherbert lemons när de har behövt det.

Hej Neil,
Den här frågan kanske kommer sent, men jag läser att Teri Hatcher är rösten bakom mammorna i Coraline. Vad hände med Michell Pfeiffer? Jag tyckte att hon passade utmärkt. ~Sam


Jag läste det också --
man kan läsa om det överallt. Michelle Pfeifer är lite upptagen med att göra ett fantastiskt jobb som en läskig häxa i filmen Stardust nuförtiden, och jag är säker på att Ms Hatcher kommer att göra ett lika bra jobb som en mor och en Annan Mor.

Henry Selick skickade just en tidig poster för Coraline. Filmen som Henry gör använder stop motion, och det här är bara en bild, inte en stillbild från filmen (och med ”författare” menar de ”av den ursprungliga boken”, inte filmen, som Henry gjorde, väldigt skickligt, på egen hand)...





Mycket saker på
The Dreaming, däribland en länk till Publishers Weeklys recension av Joe Sanders bok The Sandman Papers. Det tog lång tid för Joe att få boken tryckt, och jag hoppas att han ler när han ser en kommentar som Av de här nya böckerna om serier, är det här den enda som verkligen fördjupar ens insikt om själva serierna.

Och här är en artikel av mig och Adam Rogerns om Superman från den här månadens WIRED --
http://www.wired.com/wired/archive/14.06/myth.html.