11 januari 2006

bleagh

bleagh.
postad av Neil 20/12/2005 10:25:00

Halsontet siktade på bröstet och bestämde sig sedan för att slå sig ner där och i huvudet. Nu ska jag krypa in i bastun och hoppas att skaka av mig det…

Innan jag gör det borde jag nämna att
LiveJournal Officialgaiman feed verkar ta allt längre tid på sig att kolla sina feeds, vilket innebär att när den börjar fungera igen kommer jag att få alla få klagomål från folk att jag spammar deras vänners listor igen. Se det här som en tidig ursäkt.

Hej Neil, jag var på Amazon för att köpa ”The Neil Gaiman Audio Collection”, när jag läste en recension från en kund. Så här stod det… ”Även om innehållet på den här CD:n är bra, tänk dig för om du planerar att lyssna på den på din dator eller din iPod. Den här disken har ett ”kopieringsskydd” som har blivit populärt och kan inte spelas på många datorers cd-spelare. Det finns sätt att ta sig runt det, men det är för jäkligt att bara inte kunna använda CD:n.” Är det här sant? Jag tänkte köpa den så att jag kunde lyssna på den på min iPod. Men om den inte kan laddas ner, kullkastar det i stort sett hela syftet med inköpet. Tack, Chan

Nej, det är struntprat. Jag antar att fick en defekt CD. Det var inga problem med att importera min, och så vitt jag kan se, är det inget
kopieringsprogram på den, eller något ondskefullt litet backdörrsprogram heller. Barag jag som läser historier för barn och en dikt och i slutet, Maddy som intervjuar mig. (Listan finns på http://www.neilgaiman.com/books/audio_collection.asp).

(Vilket påminner mig -- vi tänkte lägga upp hela Maddys intervju här någon gång. Det kanske kan bli vår första podcast…?)

Hej, Neil. Ett sedan länge tvångsmässigt mesigt fan, första gången jag skriver. Den obligatoriska tillbjedan: Jag läste precis hela Sandman-serien från början till slut för första gången (fick till slut tag på de sista böckerna) och du är ett ännu större geni än vad det först verkade. Hursomhelst, nog med fjäskande och vidare med innehållet…

Bara ett snabbt svar till ditt omnämnade av jultomtarna i Auckland - tyvärr var artikeln du länkade (från CNN) ett stort exempel på en felrapport. Nya Zeelands Santacon var i stort sett lugnt med ett par rötägg som ställde till problem, men skadorna som orsakades stod inte i proportion till rapporterna. Jag är medlem i Londondelen av Santacon, och det vore kul om du kom för att se hur kul vi har (det händer över hela världen, baby!) när vi blir extremt packade i tomtekostymer. Mina kort från årets tillställning I London (runt 400 tomtar närvarande) finns på:
http://www.flickr.com/photos/44851550@N00/sets/1606862/
(du kanske blir road av att jag gick dit som en Cthulhu-tomte),
och andra personers kort finns på:
http://www.santacon.co.uk/

Santacons globala högkvarter finns på
http://www.santarchy.com
där man också får hela historien om incidenten på Nya Zeeland…

God Jul!


Nej! Säg inte att nyhetsrapporteringen inte är perfekt och oförtrutet ärligt om allting.
Snart påstår du att tolvåring på allvar inte trycker och ger ut sina egna pengar (
http://www.wftv.com/irresistible/5575631/detail.html), eller att allmänheten är inte, för en man, kvinna och barn, upprörda och på krigsstigen över den slaktade renen med den röda mulen gjord av ljus som hänger i ett träd i Orlando(http://www.wftv.com/news/5540774/detail.html) (se på det korta videoklippet för en desperat försök att göra en nyhet av inget speciellt)

Jag borde ha insett att det här var Santacon -- som jag först fick höra om, som med så mycket annat, från Making Light --
http://nielsenhayden.com/makinglight/archives/005916.html ...

Hej Neil, stötte precis på detta och tänkte att du kanske ville slå ett slag för det…

”Från de mörkaste djupen i de tecknade seriernas valv kommer Cartoon Art Museums (
http://www.cartoonart.org/) senaste utställning, Gross, Gruesome and Gothic. Den här skräckinjagande förevisning innehåller över 50 original av serieteckningar från en stor samling av tecknare och serier, från rysare till lustigheter och allt där emellan.The Stuff That Dreams Are Made Of: Neil Gaiman’s Sandman. En av de mest populära och hyllade serierna under de senaste 20 åren, Neil Gaimans berättelser om Sandman från DC Comics satte en ny standard för framstående fantasy och skräck. Bland tecknare finns Chris Bachalo, Duncan Eagleson, Marc Hempel, Kent Williams och Dave McKean, som gjorde seriens omslag."

Den perfekta utflykten under julhelgen…
~ Sarah


Härmed har jag slagit ett slag.

Och Holly kommer tillbaka från Italien idag, vilket innebär att, för första gången på många månader, att jag har en komplett uppsättning barn här.