24 mars 2006

Första tankarna om Wolves…

Första tankarna om Wolves…
postad av Neil 04:56

Min plan att göra ett inlägg på bloggen på mitt hotellrum slog fel igår kväll när jag märkte att jag faktiskt sov på soffan i mitt rum med en dator i knät, och snubblade bort mot sängen.

Så, igår såg jag ett genrep av WOLVES IN THE WALLS, och den allra första förhandsvisningen. Den har en del fantastiska inslag – skådisarna är otroliga, musikarrangemangen är underbara, den tekniska skickligheten är magisk. Ungarna skrattade, höll andan (och, en liten flicka bakom oss tillkännagav “jag kommer att få mardrömmar, det vet jag”stold och högt till alla sina vänner under en läskig del).

Den är inte perfekt än – och det är därför den förhandsvisas, och arbetas på och varför man måste göra det inför en publik för att komma på det. Om det här var en roman skulle den vara i redigeringsperioden, där man klipper bort delar som inte fungerade som en del av romanen (hur bra de än fungerar på egen hand) och lägger till delar som gör den till en helhet. Jag anmärkte på mycket för Vicky och Julian, regissörerna, och deras svar var oftast ” Ja, vi vet”, eller “Den byggs just nu, men har inte kommit än” eller “det tas om hand just nu”. Nick Powell och jag skrev en sång igår som ska in mot slutet, till ett ställe där en sång hade plockats bort ifrån eftersom den inte fungerade, men den hade inte ersatts av något och det fungerade inte, och jag tror (eller jag hoppas) att den nya ska funka.