20 mars 2006

Rekning

Fredag 17 mars, 2006

Rekning #3
Postad av Neil 15:32

Och ett sista gäng med fyra bilder från kameratelefonen, däribland Matthew Vaughn i en allvarlig brun regissörsmössa i päls, miss Maddys fingrar som skymmer (tror jag) platschefens huvud, och ett kort som Maddy tog av mig kvällen innan, eftersom hon sa att jag blivit flera olika intressanta nyanser av rosa efter all vandring i den friska Skye-luften (“Du ser ut som om du är sminkad, pappa. Vänta lite. Ge mig din telefon…”)












Teknisk rekning #2
postad av Neil 15:16

Det andra och tredje av dessa togs på Quairang, som är en plats som ser ut som om den om från ett Viewmaster Reel stereoskop från 1950-talet även när man verkligen står där -- färgerna känns gammaldgas och djupet på fältet är helt fel. Det var förvånansväft kallt uppe på kullarna, även genom flera lager av kläder och den speciella high-tech rock-grejen av vandrartyg som jag hade över dem.

(i den första bilden är den blå fläcken Maddy på toppen av en kulle i Fairy Glen, som är ett besynnerligt litet ställe.)








Teknisk rekning
postad av Neil 15:00

Jag är tillbaka från de avlägsna skotska delarna. Det var fantastiskt och jag hade inte dåligt samvete för att jag inte var på internet alls, inte ens när jag loggade på och såg flera hundra e-mail som väntade på att bli lästa…

Jag glömde att ta med min laddare till kameran, men hade en telefon på mig, så de foton som följer är lite, eh, mobilaktiga.

Men om ni vill se några bilder av en teknisk rekning inför STARDUST på några av de vackraste platserna i Skye, eller bara vill njuta av att föreställa er hur mycket vackrare platserna är utan en skock huttrande män i tjocka anoraker…

De här är Fairy Glen: