10 mars 2006

klottra. klottra. klottra.

Torsdag 9 mars, 2006

klottra. klottra. klottra.
postad av Neil 09.11

Jag brukade vara bra på att skriva flera olika saker samtidigt. Nu för tiden, hm, är jag inte lika bra. De första sidorna av Eternals har skickats till John Romita JR; ett annat manus vinglar genom natten mot att bli klart; en introduktion blir sakta skrivet; och jag måste börja tänka på att skriva något om Stålmannen till Wired. Under tiden grubblar jag på saker jag måste blogga om, och frågorna och sånt som kommer in… För att inte tala om en lång intervju med The Times idag som jag hade glömt…

Men om ni undrar, Roger Avary och jag skriver mycket riktigt ett filmmanus av Charles Burns underbara BLACK HOLE tillsammans; Dave McKean ska regissera S.F. Saids fina Varjak Paw för Hensons; Peter Straub ska göra verklighet av hans livslånga dröm genom att vara med i såpoperan ONE LIFE TO LIVE med början 27 mars (han spelar en karaktär som heter “Peter Braust”); och det underliga, avlägsna ylande ljudet i rummet som jag inte kunde komma på vad det var visade sig vara vad som händer om man lämnar sin webbläsare på
http://www.gaimanmckeanbooks.co.uk/wolves.htm och sen glömmer bort den (jag ville visa folket från Improbable Theatre/National Theatre of Scotland e-kortet och skärmsläckaren för Wolves in the Walls som Bloomsbury gjorde, för de är så grymt coola).

När jag gick igenom papper igår hittade jag dagboken jag skrev och Dave McKean ritade (med enstaka små teckningar och serier av mig) på vår turné när vi signerade Mr Punch runt 1995. Jag är frestad att skriva av den och lägga upp den, om Dave inte har något emot att folk ser hans teckningar (däribland en alv-jonglerande jultomte och vi som en korp och en kackerlacka som signerar böcker…) Jag ska fråga honom.

(Och för de av er som har skrivit och undrat, Robert De Niros roll i Stardust, Captain Shakespear, är i stort sett Stardusts Captain Alberic med lite mer att göra, omdöpt av Matthew av mystiska personliga skäl.)