30 maj 2006

Som i de tecknade serierna pepe le pew…

Måndag 29 maj, 2006

Som i de tecknade serierna pepe le pew…
Postad av Neil 21:29

Australien är avklarat, Balticon är avklarat, och jag är hemma igen och skriver detta på Mikes fina svarta Macbook samtidigt som han läser det första numret av The Eternals (med utgångspunkten “här, du vet inget om de här karaktärerna, läs det här”). Nu växer det päron på päronträdet, körsbär på körsbärsträdet, alla de underliga buskarna och träden planterades när jag var borta. Jag tror att en rörelsekänslig kamera med night-vision installerades för björn-skådande också, men jag vet inte var.

Ett spjälstaket har också satts upp, det döljer en enorm propantank, och målades vitt. Vilket är, om ni frågar mig, anledningen till att, när Fred den (otursförföljda svarta) katten susade fram över trädgården som en liten svart raket för att välkomna mig hem, och gjorde kattgrejen, där man susar och sedan missar för att det går för fort, sen stapplar man tillbaka med svansen högt i vädret, hans tidigare kolsvarta svans nu visade sig vara svart med vita ränder.

Jag har storartade planer för kvällen. Antingen innebär de att gå och lägga sig, eller att ta ett bad och lägga sig.