30 mars 2006

Vilken skillnad det gör med sömn…

Tisdag 26 mars, 2006

Vilken skillnad det gör med sömn…

Postad av Neil 16:44

Det är ett par minuter före midnatt på en tisdagskväll och högljudd dansmusik från sjuttiotalet får mitt hotellrum att skaka från någon tillställning rakt under mig och jag börjar tycka illa om hotellet, om möjligt ännu mer än jag gjorde tidigare, vilket överraskar mig. Jag tror jag jag tycker illa om det mest för att det ser sig självt som ett flott, exklusivt hotell, och det är det inte, det är knappt mediokert.


Det positiva är att hotellet till slut hittade min tvätt. (Som kom tillbaka – ren – fem dagar efter mitt första försök att ge den till dem.)

Många, många brev som detta väntade på mig när jag kopplade upp mig…

Mr. Gaiman,
Var du underfundig, eller märkte du inte att bilden av James Blunt som visades på länken i själva verket är ett kort på dig? Fast ni två är lite lika, är den bilden exakt den samma som dyker upp när man uppdaterar din blogg. Hårtestarna är de samma, ljuset på lädret är det samma, etc. Jag antar att du insåg det, och jag bara säger det uppenbara, men jag ville vara säker.
Jodå. Jag är rätt så bra på att känna igen kort på mig själv, så jag visste att det var jag hela tiden. Jag tyckte att det var ganska kul att någonstans ute i världen, hade en tidningsredaktör valt ut en bild av mig och satt in i sin tidning som ett foto av James Blunt, som inte är jag. Jag tänkte att jag bara kunde lägga upp brevet jag fick och länken till bilden, och folk skulle säga ”Ah, en artikel om James Blunt med en bild på Neil istället för James Blunt. Det var ju måttligt kul.”Istället skrev folk hjälpsamt till mig för att berätta att det var en kort på mig. Vilket innebär, tror jag, att jag nog borde ha tagit med en förklaring.

...

Efter en natts sömn, känner jag mig solig och lycklig och vill inte längre bränna ner hotellet och dansa i askan. Det är WOLVES IN THE WALLS idag! Och hur kan nån vara butter en sådan dag?

Här är ett kort på mig från ett par dagar sedan, framför det väldigt lilla merchandiseområdet.



Ja, jag vet att jag behöver klippa mig.