07 juni 2006

söndag morgon igen…

söndag morgon igen…
postad av neil 11:28

Jag jobbar hårt just nu, men resorna de senaste veckorna verkar ha satt sina spår -- just nu vill jag mest sova, och det gör på något sätt ont i min hals, fast det kan vara en biverkan av vaccinationerna häromdagen, eller bara ackumulerad jet-lag (jag somnade 21:00 igår kväll)

Så det är dags att ta itu med ett gäng saker…

Lisa Snellings pratar om konventet och några av mina favoritsaker på
http://slaughterhousestudios.blogspot.com/2006/06/strange-birds-more-strange-and-mimi-ko.html

Comic Book Resources visar de ett exempel på den gamla färgläggningen sida vid sida med den nya färgläggningen och reproduceringen av ABSOLUTE SANDMAN…

(Om vi bortser från den fräscha reproduceringen, är det en sak som har imponerat på mig om och om igen under arbetet med ABSOLUTE SANDMAN. På ett antal ställen blir det som verkade som dåligt berättande av en konstnär begripligt när färgläggningen fixades till. Danny Vozzy färglade hur som helst 80% av Sandman, så han fixar till Preludes and Nocturnes och två utgåvor av Dream Country. Förutom de 21 första numren trycker vi också om tumnaglar, manus och texter för Sandman #19, “Midsummer Night’s Dream”. Så småningom kommer det en låda tillräckligt stor för att få plats med alla fyra delar av Absolute Sandman.)

Här finns det en lite artikel om
Stardust som filmas på plats i Norwich. (Och jag hör rykten om att två av de döda prinsarna ska spelas av respektive halva Little Britain och halva The Mighty Boosh. Ni får själva klura ut vilken halva av båda.)

Slingbox har släppts i Storbritannien. Så om jag har en brittisk Slingbox och pluggar in den i en släktings bredband och digitalbox, kan jag lagligt se på brittisk tv var som helst i världen? Går det om jag köper en separat tv-licens? (
En liten artikel på Stage blog.) När jag hade funderat på det, började jag fantisera om en lokal fylld med hårddiskar och Slingboxar och anslutningar och tillgång till ALL TV I HELA VÄRLDEN... och, förstås, i själva verket ser jag inte så mycket på tv. Men jag älskar idén att kunna göra det om jag vill...

JaNell Golden har gjort en sida om mig på Squidoo (
http://www.squidoo.com/neilgaiman), där hon verkar ha grävt fram ett anmärkningsvärt antal obskyra saker, däribland en videointervju med Tori om mig, och mycket annat coolt smått och gott